حکمت کهن
علوم باطنی ، فراروانشناسی

تقویم نجومی و تاریخ دقیق روز شرف شمس سال ۱۳۹۸

تقویم هجری شمسی - سال 1398 - تاریخ دقیق روز شرف شمس - آداب و مراسم - علم پیشگویی

در تاریخ سه شنبه ۱۷ اردیبهشت راس ساعت “۴۲:’۲۲:۴۲ پدیده شرف شمس آغاز می گردد. اگر در روز دیگری انجام شود آن انگشتری و لوح شریفه اثر معکوس خواهد داشت. آداب و مراسمات لازم الاجرا در حکاکی و نوشتن دعا و طلسم شرف شمس: …

17 2,516

وَ جَعَلْنَا اللَّیْلَ وَ النَّهارَ آیَتَیْنِ فَمَحَوْنا آیَهَ اللَّیْلِ وَ جَعَلْنا آیَهَ النَّهارِ مُبْصِرَهً لِتَبْتَغُوا فَضْلاً مِنْ رَبِّکُمْ وَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنینَ وَ الْحِسابَ وَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ فَصَّلْناهُ تَفْصیلاً.

و ما شب و روز را دو آیت و نشانه ای ( از قدرت خود ) قرار دادیم آن گاه آیت شب ( روشنی ماه ) را زدودیم و آیت روز ( خورشید ) را تابان ساختیم تا شما در روز ( روزی حلال ) از فضل خدا طلب کنید و تا آنکه شمار سالها و حساب ( اوقات ) را عموما بدانید و ما ( برای پند و صلاح بندگان ) هر چیزی را مفصل بیان کردیم.                                                                                                                                                    ֍ سوره اسراء ، آیه ۱۲

تقویم نجومی سال 1398 . شرف شمستقویم نجومی و تاریخ دقیق روز شرف شمس سال ۱۳۹۸

تقویم هجری شمسی

تقویم هجری شمسی.یا در واقع تقویم اعتدالی تقویم مورد.استفاده کشور ایران و برخی از کشورهای جهان است.که مبنای آن بر اساس گردش زمین به دور خورشید می باشد.و ۳۶۵/۲۴۴ روز به طول می انجامد. این تقویم به تقویم اعتدالی نیز معروف است.زیرا مبنای تحویل سال آن ، قرار گرفتن خورشید در نقطه اعتدال بهاری است. تقویم نجومی. شرف شمس و شرف قمر. پیشگویی

تقویم جلالی

این تقویم را تقویم جلالی نیز می گویند.که به دستور جلال الدین ملکشاه سلجوقی و به اهتمام چندین تن از عالمان زمان.از جمله حکیم عمر خیام به نگارش در آمده است.

علت انحراف محور زمین با سطح مدارش

در آن زمان ، نقطه اعتدال بهاری در صورت فلکی حمل واقع بوده است. لذا این صورت فلکی با ماه فروردین مطابقت داشته.ولی امروزه این اعتدال در صورت فلکی حوت اتفاق می افتد.و طی گذشت سالیان از این تحویل به برج های پیشین رخ می دهد.که علت آن حرکت تقدیمی یا فرفره وار زمین است که به علت انحراف ۵/۲۳ درجه محور زمین با سطح مدارش به مانند فرفره ای علاوه بر محور گردش خود.، دور محور دیگری در حال گردش است.و مدت زمان یک دوره گردش ۲۵۸۰۰ سال می باشد.که همچنین این حرکت برابر با تغییر ستاره قطبی در طی هر دوره است.که در ۲۵۸۰۰ سال بعد به جای اول خود باز می گردد.و علت آن تاثیرات جاذبه ای ماه و خورشید بر زمین است. تقویم نجومی. شرف قمر

سال ۱۳۹۸ هجری شمسی

بعد از ظهر جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ باستانی اعتدالی.برابر با ۳۰ حوت جلالی حسینی.ساعت “۴۲:’۱۸:۳۲ لحظه تحویل سال و طالع سال در هنگام تحویل.، در صورت فلکی اسد (شیر) می باشد. سال ۱۳۹۸ کبیسه می باشد.

֍ سال جدید دارای اسرار معنوی خاصی است.و دارای پیشگویی های زیادی می باشد.

 

شرف شمس. تقویم نجومی. شرف قمر ، پیشگویی

تاریخ دقیق روز شرف شمس

در تاریخ سه شنبه ۱۷ اردیبهشت راس ساعت “۴۲:’۲۲:۴۲ پدیده شرف شمس آغاز می گردد و در ساعت “۴۲:’۲۳:۰۵ چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت از حالت پدیده شرف شمس خارج می شود. شرف قمر

در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش صورت فلکی حمل در کنار نقطه اعتدال بهاری قرار داشته که اول حمل در آن زمان برابر بوده با اول فروردین ماه و ۱۹ حمل که روز شرف شمس بوده برابر با روز ۱۹ فروردین می شده است.این به مدت چند صد سال پس از آن صحیح بوده است. تقویم نجومی

حرکت تقدیمی زمین

به دلیل حرکت تقدیمی زمین ، در دوران معاصر صورت فلکی حمل نسبت به نقطه اعتدال بهاری حدود ۳۰⁰ درجه جابجا شده است و صورت فلکی حوت در روز اول فروردین ماه در کنار نقطه اعتدال بهاری قرار می گیرد. شرف قمر
اول حمل در دوران معاصر در سال های عادی برابر با روز ۳۱ فروردین ماه و ۱۳ نوروز آن برابر با روز ۱۲ اردیبهشت می شود.

اول حمل در سال های کبیسه

در سال های کبیسه اول حمل برابر با روز ۳۰ فروردین و ۱۳ نوروز آن برابر با روز ۱۱ اردیبهشت خواهد شد. بنابراین روز ۱۸ اردیبهشت برابر با ۱۹ حمل و روز اصلی شرف شمس در دوران معاصر است.

حرکت تقدیمی زمین. تقویم نجومی. شرف شمس. پیشگویی حرکت تقدیمی یا فرفره ای زمین. پیشگویی

البته شایان ذکر است که اولین روز بهار طبیعت نیز در دوران معاصر مطابق با ۳۰۰۰ سال پیش همان روز اول فروردین می باشد اما به دلیل قرین شدن خورشید با ستارگان صورت فلکی حمل که خانه شرف آن می باشد تاثیرات خاصی برای اولین روز نوروز خواهد داشت و قرار گرفتن خورشید در حرکت ظاهریش در ۱۹⁰ درجه ای حمل برابر می شود با روز اصلی شرف شمس در دوران معاصر.

رعایت آداب روز اصلی شرف شمس

با توجه به اسرار و آثار روز شرف شمس ، با حساسیت فوق العاده در خصوص رعایت آداب روز اصلی شرف شمس و حکاکی دعا و طلسم این روز بر روی سنگ عقیق زرد یمانی و یا نوشتن آن با گلاب و زعفران و جوهر روحانی بر روی کاغذ زرد رنگ ، می بایست این اعمال مهم با دقت بسیار زیاد در روز ۱۸ اردیبهشت انجام پذیرد. تقویم نجومی

نکته مهم: اگر در روز دیگری انجام شود آن انگشتری و لوح شریفه اثر معکوس خواهد داشت.
֍ آداب و مراسمات لازم الاجرا در حکاکی و نوشتن دعا و طلسم شرف شمس
انجام غسل مستحبی با نیت روز شرف شمس در بامداد روز ۱۸ اردیبهشت بعد از خواندن نماز صبح.
پوشیدن لباس هایی به رنگ سفید و زرد طلایی و عدم استفاده از لباس های مشکی و تیره.
رفتن به دامان پاک طبیعت و یا اماکن متبرکه و مقدس جهت انجام اعمال روز شرف شمس.
رو به قبله بودن و استفاده از شمع ، بخورات خوشبو و عود حین انجام اعمال روز شرف شمس.
حکاکی کننده و نویسنده طلسم و دعای شرف شمس باید به لحاظ معنوی دارای مراتب و درجات عالیه باشد تا اثرات دعا و طلسم شرف شمس بر کاغذ یا انگشتری مضاعف شود.
دارنده دعای شرف شمس می بایست دو رکعت نماز به نیت سلامتی حضرت ولیعصر (عج) خوانده و در پایان نماز ۱۹ مرتبه “بسم الله الرحمن الرحیم” و ۱۹ مرتبه “صلوات” بفرستد.سپس سوره های مبارکه ” قدر ، شمس ، نور ، واقعه ، یوسف ، کهف ، ص ، ق و فاطر را تلاوت نماید.
سپس طعامی و یا مبلغی پول به فقیر بدهد.

دعا و طلسم شرف شمس.و انگشتری آن برای یکسال می تواند.مورد استفاده قرار گیرد.و سال بعد مجددا باید اعمال روز شرف شمس.در روز ۱۸ اردیبهشت از نو انجام شود. تقویم نجومی

بسیاری افراد در روز ۱۸ اردیبهشت هر سال اثرات بسیار مطلوبی از انگشتر و یا دعای شرف شمس مشاهده نموده و به بسیاری از حوائج مهم خود با توکل بر خداوند و توسل به ائمه معصومین (ع) رسیده اند. شرف قمر . پیشگویی و آینده بینی.

علم پیشگویی

علم پیشگویی بدور از خرافات و منطبق با احکام علم هیئت.و نجوم اسلامی در اکثر تقویم های نجومی ایران باستان.تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از این پیشگویی ها مطلق و صددرصد صحیح نمی باشد.و بر اساس احتمالات محاسبه می گردد. و همه منجمین این نکته را می دانند.که بر اساس نظم خاصی که خداوند متعال در آفرینش هستی.و عالم نجوم و کیهان قرار داده است.، به خواست و اراده پروردگار متعال اندکی از اسرار متافیزیکی این علم شریف.که میراث اولیاء و انبیاء و معصومین و سایر دانشمندان بوده و می باشد.، محاسبه می گردد.ولی کلیه اسرار مرتبط با علم پیشگویی.فقط نزد پروردگار بزرگ است و بس.

تقویم نجومی اسلامی. پیشگویی

وَ جَعَلْنَا اللَّیْلَ وَ النَّهارَ آیَتَیْنِ فَمَحَوْنا آیَهَ اللَّیْلِ وَ جَعَلْنا آیَهَ النَّهارِ مُبْصِرَهً لِتَبْتَغُوا فَضْلاً مِنْ رَبِّکُمْ وَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنینَ وَ الْحِسابَ وَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ فَصَّلْناهُ تَفْصیلاً.
“و ما شب و روز را دو آیت و نشانه ای ( از قدرت خود ) قرار دادیم.آن گاه آیت شب ( روشنی ماه ) را زدودیم.و آیت روز ( خورشید ) را تابان ساختیم.تا شما در روز ( روزی حلال ) از فضل خدا طلب کنید.و تا آنکه شمار سالها و حساب ( اوقات ) را عموما بدانید.و ما ( برای پند و صلاح بندگان ) هر چیزی را مفصل بیان کردیم.”                                                                                    (سوره اسراء ، آیه ۱۲)

 

بیشتر بخوانید:
قانون جذب ، راز قانون جاذبه 2 - قانون های جذب

 

منبع کانال حکمت کهن وبلاگ حکمت کهن (هرمس) 1 وبلاگ حکمت کهن (اسرافیل) 1
17 دیدگاه
  1. جواد می گوید

    سلام تازه پا به عرصه علوم خفیه گزاشتم با کتاب خود اموز مرجان … و سؤالاتی دارم از یک استاد
    اگر میشناسید کمک کنید
    لطفا اگر میشناسید به جی میلم ارسال کنید
    ………………….

  2. رقیه بحرینی می گوید

    سلام استاد خوب و عزیز
    من قبلا هم چند دعا از شما گرفتم.
    خیلی عالی بودن.پارسال هم برای خودم و همسرم و خواهرم شرف شمس حک کردید و واقعا عالی جواب دادن.
    خدا هرچه میخواید بهتون بده.به حق امام حسین همیشه سالم باشید و سایه تون بالای سر ما.
    امسال هم میشه دوباره برامون شرف شمس تهیه کنید.
    ممنونم استاد

  3. طاها لواسانی می گوید

    سلام
    با تشکر از مطلب بسیار جالب سایت شما
    استاد عزیز من چطور میتونم درخواست شرف شمس بدم.
    چگونه باید هزینه اون رو بپردازم؟
    متشکرم

  4. شیدا طاهرپور می گوید

    سلام
    من درخواست حک انگشتری شرف شمس دارم.
    دو تا برای خودم و همسرم
    باید چکار کنم.

  5. مجید گرگین می گوید

    سلام
    چطوری میتونم درخواست و سفارش شرف شمس بدم؟

    1. هرمس می گوید

      سلام
      از طریق فرم تماس با ما و یا فرم درخواست مشاوره و خدمات

  6. یک بنده بیچاره و در شک خداوند می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    ممنون بابت مقالات و مطالب جالب و آموزنده تون
    تو یک کانال عضوم ، مدیر کانال که خیلی هم معروفه ، آقای …… ، شاید بشناسید.ایشان میگن برای شرف شمس باید به فرشته اون نامه نوشت و ۱۹ فروردین را روز شرف شمس معرفی کردن.بالاخره کدام درست هست.
    البته من قبلا از ایشان شرف شمس ، هفت شرف … و … و کلی سی دی و دی وی دی و … خریدم.چند میلیونی تو این چند سال پیاده شدم ، احساس خوبی به آدم میده ، امیدوار و دلخوش میشیم اما خداییش تا الان کوچکترین تغییر واقعی و عملی تو زندگیمون نداشته.واقعا دیگه دارشتم به همه چیز بی اعتقاد میشدم که با سایت و کانال شما آشنا شدم.
    به دلم افتاده اعتماد کنم.
    میخوام یکبار دیگه اعتماد کنم.
    تو را خدا این چیزها راست هست ؟
    کمکم کنید.

    1. هرمس می گوید

      سلام و درود
      خطاها و اشتباهات انسان را به حساب واقعیات و حقایق ارزشمند نگذارید.
      ما نظر و مطالب تحقیقی خود را قرار میدیم.
      افراد در پذیرش و انتخاب آزادند.مسلم هر انتخابی ، نتایج مرتبط به خود را خواهد داشت.
      ” فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ “

  7. لیلا زارع می گوید

    سلام اسناد پنجه طلا
    استاد تو رو خدا امسال هم برامون شرف شمس حک کنید.
    استاد پارسال برای خودم و همسرم و مادر و داداشم حک کردید ، خیلی خیر و برکت داشت.

  8. سارا مینویی می گوید

    سلام علیکم

    استاد پارسال و همینطور سال قبلش از شما شرف شمس گرفتم، واقعا عالی بود ، خیلی برام خوب بود.امسال هم میخوام سفارش بدم.سال های قبل خواستم روی کاغذ انجام بشه ، اما امسال لطفا روی سنگ عقیق برام حک کنید.
    در ضمن استاد ، سال قبل یک عدد لوح سلیمانی هم که خودتان حک کردید ، هدیه بهم دادید.میشه هدیه امسال رو لوح هفت شرف برام حک کنید و یا لوح سلیمانی هم بعد یه سال بازم باید از نو تهیه بشه؟

    1. هرمس می گوید

      خیر ، لوح سلیمانی نیاز نیست دوباره انجام بشه.

  9. سیامک فرد می گوید

    با تشکر از شما برای مطالب خوبتون
    یعنی عید که سفره هفت سین انداختیم و نوروز و سال تحویل و … همه اشتباه بودن؟

    1. هرمس می گوید

      در مقاله توضیح لازم داده شده است.

  10. مرضیه چراغی می گوید

    استاد واقعا عالی بود . مثل همیشه.
    استاد درسته که باید برای شرف شمس به فرشته اون نامه بنویسیم؟

    1. هرمس می گوید

      سپاسگزارم
      برای شرف شمس آداب و مراسمات خاصی وجود دارد که قرن هاست انجام شده و مجرب هستند.
      نامه نوشتن به فرشته شرف شمس ، یک عمل فانتزی است که هیچ پایه و اساس متافیزیکی ندارد.
      گوینده چنین چیزی مسلم نه با شرف شمس و نه نجوم و نه مکانیزم عمل دعا و طلسمات آشنایی ندارد.

  11. یاسر موسوی می گوید

    سلام استاد.
    مطلب خیلی جالبیه. اولین بار هست که برخورد میکنم.خیلی مفید بود.
    استاد من درخواست شرف شمس دارم.آیا شما برایم حکاکی کی کنید؟
    ممنونم

    1. هرمس می گوید

      سلام
      سپاس
      بله ، درخواستتون رو ارسال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

« Translate - ترجمه »
֍ هدیه حکمت کهن - برای دریافت هدیه خود کلیک کنید.دریافت هدیه