حکمت کهن
علوم باطنی ، فراروانشناسی

سوجوک تراپی (۱) – درباره طب مکمل و جایگزین سوجوک درمانی

سوجوک تراپی ، سوجوک درمانی - تئوری ها - فواید سوجوک - اصول درمانی

سوجوک تراپی ، سوجوک درمانی (sujok Therapy) ، از روش های طب مکمل و جایگزین است. بر اساس اصول درمان سوجوک ، جریانی از انرژی بطور مستمر ، یکسان و منظم در بدن جریان دارد. عدم تعادل در جریان انرژی می تواند منجر به بیماری ها شود. سوجوک درمانی ، جریان متعادل انرژی در بدن را حفظ می کند. این کار با تحریک نقاط فشار در دست و پا با استفاده از …

2 1,145

سوجوک تراپی یا طب سوجوک ، طب مکمل ، طب جایگزینسوجوک تراپی (۱)

درباره طب مکمل و جایگزین ، سوجوک

sujok Therapy

در این نوشتار با سوجوک تراپی ، سوجوک درمانی.(طب سوجوک) ، بعنوان یکی از روش های طب مکمل و جایگزین.آشنا می شویم.

امروزه ، بسیاری از روش های درمانی جایگزین (طب مکمل) وجود دارد.و یکی از آنها سوجوک تراپی است. طب سوجوک در درجه اول مبتنی بر طب فشاری است. این نوع درمان روی دست و پا متمرکز است. زیرا دست و پاها قسمتهایی از بدن هستند.که مشتمل بر نقاط فعالی می باشند.که با اندامهای مختلف بدن مطابقت دارند.

سوجوک تراپی ، درمان بدن با استفاده از نقاط فشار در دست و پا است. برخی بیماری ها و دردهایی که با طب سوجوک قابل درمان هستند.و یا می توان شدت آنها را کاهش داد.، عبارتند از: سردرد ، سرگیجه ، میگرن ، زخم ، دیابت ، آسم و افسردگی.

همچنین سوجوک درمانی ادعا می کند که می تواند در روند کاهش وزن کمک کند.

مکتب درمانی سوجوک (سوجوک تراپی)

مکتب درمانی سوجوک (سوجوک تراپی ، سوجوک درمانی) توسط پارک جای وو دانشمند کره ای مطرح شد. واژه کره ای سو به معنی دست و جوک به معنی پاست. این مکتب در آغاز به روش های مختلفی برای فعال کردن.سیستم های انطباق دست و پا و اثر آن ها در درمان بیماری می پرداخت.، اما بعد از مدتی پروفسور پارک به سیستم جامعی از مکانیزم های فیزیکی و متافیزیکی بدن رسید.که مبنای طب او شد. این سیستم جامع ، از قوانین و تئوری های علمی دنیای نو بهره می گیرد.و آن ها را در کنار تجارب ارزنده مکاتب کهن قرار می دهد.و با تلفیق صحیح این دو.، راه حل های جامع.و کامل خود را برای درمان بیماری ارائه می کند.

سوجوک تراپی از تئوری های مدرنی مانند تئوری جهان هولوگرافیک.، جهان کوانتومی ، قوانین شباهت ، جنین شناسی و سایر اکتشافات جدید ، بهره می گیرد.و آن ها را با علوم کهن مانند فلسفه یین و ینگ ، عناصر پنجگانه ، چاکراها و تئوری کانال های انرژی تطبیق می دهد.و توصیف عمیقی از ارتباط میان آن ها ارائه می کند.

روش های طب سوجوک (سوجوک درمانی)

این مکتب درمانی از روش های مختلفی مانند اصلاح عملکرد ارگان ها در سطح فیزیکی ، اصلاح سیستم انرژی در سطح یین و ینگ ، اصلاح کانال های انرژی ، اصلاح انرژی های شش گانه و هشت گانه ، اصلاح وضعیت ذهنی ـ احساسی و اصلاح انرژی های زمان و فضا و … برای بازگرداندن تعادلات بدن بهره می گیرد. علاوه بر این ، در سوجوک تراپی.، تئوری های پیشرفته تری مانند تئوری سه مبدائی که از اکتشافات پروفسور پارک است و سیستم های هشت مبدایی و مارپیچی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

سوجوک (طب مکمل سوجوک درمانی) با نگاهی نو به چرایی و چگونگی بیماری و با جامعیتی که کلید درک مکانیسم های پیچیده بیماری در بدن انسان است ، می تواند استراتژی موثری برای درمان آنچه بیماری خوانده می شود ارائه کند.

طب سوجوک و چرخه عناصر

در سوجوک تراپی که یک مکتب درمانی کل نگر است با تفسیر علایم ظاهری بیمار می توان به دلایل پنهان و عمیق آن رسید و با رفع این دلایل بنیادی ، به درمان هایی عمیق و پایدار دست یافت. در سوجوک تراپی از هیچ دارویی استفاده نشده و بدن دستکاری نمی شود ، از این رو احتمال آسیب به بیمار به صفر می رسد.

تکنیک هایی که در این مکتب استفاده می شوند.هیچ محدودیتی ندارند. فشار و ماساژ ، رنگ ، نور ، سنگ ، سوزن ، حرارت ، گیاهان دارویی ، میدان های مغناطیسی و … همگی می توانند.تغییرات شگرفی را باعث شوند و درمانگر می تواند.از این هم فراتر رفته و بر پایه اصول و قوانین سوجوک روش های جدیدی را ابداع کند.

فواید درمانی سوجوک
  • سوجوک روش غیر تهاجمی است که می تواند.در درمان و کنترل شرایط مختلف پزشکی کمک کند.
  • ۱۰۰٪ ایمن و آسان است.
  • هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.
  • در درمان مسائل ذهنی مانند اضطراب ، افسردگی ، هراس و اعتیاد مفید است.
  • به درمان اختلالات جسمی مانند آسم ، یبوست ، برونشیت ، زخم و امثال آن کمک می کند.
  • نوعی تسکین دهنده استرس است.  به شما کمک می کند خواب خوبی داشته باشید.
  • در معالجه و درمان صدمات به ویژه صدماتی که با دست.، پا ، گردن و مفاصل ارتباطی دارند مفید است.
  • به کنترل و درمان دیابت و بیماریهای مرتبط با کلیه کمک می کند.
  • چاقی را کنترل کرده و به کاهش وزن کمک می کند.

بر اساس اصول درمان سوجوک ، جریانی از انرژی بطور مستمر.، یکسان و منظم در بدن جریان دارد. عدم تعادل در جریان انرژی می تواند.منجر به بیماری ها شود.

سوجوک درمانی ، جریان متعادل انرژی در بدن را حفظ می کند. این کار با تحریک نقاط فشار در دست و پا با استفاده از یک شی خاص انجام می شود. این روش جنبه های جسمی ، روحی و عاطفی بدن را هماهنگ می کند.

در قسمت بعدی طب جایگزین می خوانید:

مکانیزم عمل در طب سوجوک ، آشنایی با ابعاد فیزیکی و متافیزیکی طب سوجوک ، آشنایی با نقاط پایه طب سوجوک ، ابزار و وسایل مورد استفاده در طب سوجوک ، انواع روش های سوجوک تراپی ، هولوگراف بدن انسان ، شباهت های دست و بدن ، روش کاربردی درمان ریزش مو با طب سوجوک و …
بیشتر بخوانید:
ترخون – گیاهان دارویی و خواص آنها – قسمت چهارم
2 دیدگاه
  1. مهدی می گوید

    ممنون عالی بود. قسمت دوم مقاله رو پیدا نکردم.

  2. سینا بهادری می گوید

    سلام. در مورد سوجوک درمانی ، کمتر مطلب به فارسی دیدم.
    این اولین مطلب به فارسی است که مشاهده و مطالعه مردم. واقعا ازتون ممنونم.
    لطفا این مطلب رو ادامه بدید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

« Translate - ترجمه »
֍ هدیه حکمت کهن - برای دریافت هدیه خود کلیک کنید.دریافت هدیه