حکمت کهن
علوم باطنی ، فراروانشناسی

کرونا ، آشنایی با کرونا و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹

ویروس کرونا - علائم بیماری - تقویت سیستم ایمنی - توصیه های بهداشتی - پیشگیری

کرونا ویروس‌ها (Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس ، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود … این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است. آخرین نوع آنها در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد … اگر علائم بیماری COVID-19 مشاهده کردید ، فوراً به پزشک مراجعه کنید. علائم این بیماری شامل موارد زیر است…

3 457

֍ پست ویژه وضعیت بحرانی شیوع جهانی کرونا و بیماری کووید ۱۹

“حفظ جان ، سلامتی و تندرستی خود و دیگران ، مسئولیت و وظیفه شرعی ، قانونی ، اجتماعی و عرفی همگان است.”
با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ ، وبسایت آموزشی و تحقیقاتی حکمت کهن بنابر مسئولیت اجتماعی ، شرعی ، عرفی و انسانی خود ، در جهت آشنایی مردم با این ویروس و بیماری و روش های پیشگیری از ابتلاء و شیوع آن ، این پست را منتشر کرده است.
coronavirus - ویروس کرونا - سیستم ایمنی
ویروس کرونا – coronavirus

کرونا ، بیماری کووید ۱۹

آشنایی با کرونا و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹

پیرامون ویروس کرونا

بیماریهای گزارش شده از علائم خفیف گرفته.تا بیماریهای شدید.و مرگ و میر ناشی از بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ (COVID-19) تایید شده است. ویروس کرونا ، کووید ۱۹ ، تست کرونا. سیستم ایمنی. آزمایش کرونا.

کرونا ویروس‌ها (Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ کروناویریده هستند.که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس.، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شده‌اند. آنها موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می‌گردند.و از ویژگی ظاهری آن‌ها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس‌ها می‌باشد. برخی از کرونا ویروس‌ها باعث علائم مشابه سرما خوردگی در انسان می‌شوند.که عموما خطر زیادی ندارند.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند. با این حال تاکنون هفت کرونا ویروس انسانی کشف شده‌است. آخرین نوع آنها در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌ گیری در انسان شیوع پیدا کرد. سیستم ایمنی بدن.

علائم بیماری کرونا COVID-19

علائم زیر ممکن است.۲ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی ظاهر شود.

  • تب.
  • سرفه کردن.
  • تنگی نفس.

تب - کــرونا ، کــووید 19
تب

سرفه خشک - کرونــا ، کوویــد 19
سرفه خشک

تنگی نفس - کرونــا ، کوویــد 19
تنگی نفس و مشکلات تنفسی
اگر علائم بیماری COVID-19 مشاهده کردید.، فوراً به پزشک مراجعه کنید. علائم این بیماری شامل موارد زیر است. ویروس . آزمایش کرونا .کرونا ، کووید ۱۹ ، تست کرونا.
  • مشکل در تنفس یا تنگی نفس.
  • درد مداوم یا فشار در سینه.
  • سردرگمی یا عدم توانایی برانگیختگی.
  • لب یا صورت مایل به آبی.
این لیست شامل همه موارد نیست. لطفاً درباره سایر علائم شدید یا نگران کننده با پزشک خود مشورت کنید.
پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

خط اول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انسانی رعایت بهداشت فردی و خصوصاً بهداشت دستهاست. حداقل کاری که باید در طول روز انجام داد.، شستن دستها با آب و صابون است. از مصافحه و دست دادن و نیز روبوسی کردن پرهیز شود. قبل از هر بار خوردن غذا.، دستها را باید با آب و صابون شست. توصیه و تأکید می‌شود.در اماکن عمومی از ماسک استفاده شود.و تا حد امکان مصرف گوشتها به‌ خصوص ماهی ، میگو و گوشت گاو را باید محدود کرد. مالیدن روغن “حنظل” به داخل ناف بسیار مفید است.

ترکیبات گیاهی دارویی برای مقابله با ویروس کرونا.

از جمله ترکیب گیاهان دارویی ویروس‌ کش و ضد ویروس قوی که می‌توان.برای مقابله با هرگونه بیماری ویروسی حتی ویروس کرونای انسانی.به‌ صورت دمنوش استفاده کرد.، شامل موارد زیر است:

  • دمنوش گل و برگ گیاه نپتا + گل و برگ گیاه چای کوهی.
  • دمنوش گل و برگ گیاه فراسیون سفید + برگ گیاه خرگوشک.
  • دمنوش برگ مریم‌گلی + ریشه گل قاصدک.
  • دمنوش برگ و گل گیاه مریم نخودی + گل و برگ گیاه پاخری.
  • دمنوش برگ آویشن + ۱۴ عدد عناب.

علائم شایع عفونت شامل علائم تنفسی.، تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است. در موارد شدیدتر ، عفونت می تواند.باعث ذات الریه ، سندرم حاد شدید تنفسی.، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود. این ویروس در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.و یا دچار بیماری های قلبی ، تنفسی و … می باشد.بیشتر تاثیرگذار می باشد.و سبب فوت آنها می گردد. ویروس کرونا ، کووید ۱۹ ، تست کرونا.

گروه های در خطر

افرادی که هم ‌زمان دارای بیماری دیگری باشند.و کودکان مبتلا به بیماری‌ های قلبی ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس‌ ها هستند. معمولا شدت سرما خوردگی که ویروس کرونا عامل آن باشد بیشتر است. کرونا ویروس‌ ها که پس از راینو ویروس‌ ها بزرگترین عامل ابتلاء به سرماخوردگی هستند.، بیشتر در زمستان و بهار باعث سرما خوردگی می‌شوند. اگرچه کرونا ویروس‌ها بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند.، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تشخیص اینکه علت بیماری ویروس کرونا باشد یا خیر کمی مشکل است.، چرا که برخلاف راینو ویروس‌ها به سختی در آزمایشگاه رشد و نمو می‌کنند.

خانواده ویروس کرونا همیشه از گونه حیوانی به گونه دیگری منتقل شده‌است. این ویروس برای انتقال آسان‌تر ممکن است.تکامل پیدا کند.و موجب بیماری سخت‌ تری شود.

نظرات محققین درباره کرونا و سرکوب سیستم ایمنی

طبق گفته برخی محققین که در زیر بعضی از آنها را بیان می کنیم.این ویروس با سرکوب سیستم ایمنی فرد باعث بیماری می شود.

پروفسور جونز می‌گوید: عفونت ریه (پنومومی) – شدیدترین عارضه ویروس کرونا – بیشتر کسانی را مبتلا می‌کند.که سیستم ایمنی‌شان ضعیف شده.و سلامت کافی ندارند.یا در سال‌ های پایانی عمر هستند. ویروس کرونا ، کووید ۱۹ ، تست کرونا.

پزشکانی مانند نیکلا دلویس و سارا هارنی نیز در بررسی خود درباره ویروس کرونا اعلان کردند.که این ویروس بیشتر روی افرادی که از نظر قوای بدنی ضعیف هستند.و سیستم ایمنی بدنشان ضعیف می باشد.زیان بار است.و با تقویت سیستم ایمنی می توان.با این ویروس مقابله کرد.

دکتر کلاوس استور در خصوص سیستم ایمنی بدن و کرونا اظهار داشته.که ویروس کرونا ایمنی را در بیمار از بین می برد.و یا حداقل آن را کاهش می دهد.به گونه ای که ویروس عملا یک درب باز برای ورود به بدن بیمار می باشد.

نظرات محققین درباره کرونا و سیستم ایمنی بدن انسان

اندرو جوزف محقق بیماری ها نیز گفته.که ویروس با حمله به سیستم ایمنی بدن آن را تضعیف کرده.و فرد را مستعد ابتلاء به بیماری ها میکند. ولی با تقویت سیستم ایمنی بدن می توان.با ویروس ها و بیمار شدن مقابله کرد. ویروس کرون. ا ، کووید ۱۹ ، تست کرونا.

طبق تحقیقات مونیکا نگو ، زوی پیپیگکو.، کنستانتینا کارامانو ، آیزه باساک انجین.، آنکا اوانا دکه ، کارولینای کنستانتین ، کارولینای نگری.، دراگانا نیکیتوویچ و آریستیدیس تساتاکیس.، پاسخ های ایمنی ذاتی و سازگار هماهنگ با هم کار می کنند.تا محافظت کارآمدی در برابر تهاجم عناصر خارجی.، عوامل بیماری زا ، و نیز نانو موادی مانند ویروس کرونا ارایه دهند.

کیانوش جهانپور ، رئیس مرکز روابط‌ عمومی وزارت بهداشت ایران نیز علت فوتی های ایران به علت پیری و ضعیف بودن.سیستم ایمنی افراد ذکر کرده است.

تقویت سیستم ایمنی

ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن موجب ایجاد اختلال می شود.که پیامد این اختلالات.، عدم توانایی بدن در جلوگیری از ورود ویروس ها.، باکتری ها و سایر میکرو ارگانیسم ها می باشد.که باعث بروز بیماری شوند. بنابراین با تقویت سیستم ایمنی بدن می توان.از بروز بسیاری از بیماری های با منشاء میکرو ارگانیسم ها جلوگیری کرد.

بسیاری از افراد مصرف شربت ایمیونس را برای تقویت سیستم ایمنی پیشنهاد کرده اند.

شربت ایمیونس حاوی بتاکاروتن ، ال-کارنیتین.، کولین ، سلنیوم ، ویتامین D3 و مواد معدنی است. ایمیونس دارای مقداری ریزمغذی هایی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن.و بیشتر برای افزایش اشتها و سطح انرژی تجویز می شود. این فرآورده شامل بخشی از آنتی اکسیدان های موثر جهت حفاظت از عملکرد سیستم ایمنی است.

بسیاری از افراد مصرف شربت ایمیونس را برای تقویت سیستم ایمنی پیشنهاد کرده اند.
آشنایی با موارد بارز این بیماری

مانند سایر بیماریهای تنفسی ، عفونت با COVID-19 می تواند باعث علائم خفیفی از جمله آبریزش بینی ، گلو درد ، سرفه و تب شود. این برای برخی از افراد شدیدتر است و می تواند منجر به ذات الریه یا مشکلات تنفسی شود. آزمایش کرونا.

البته هنوز علم پزشکی دارویی برای این ویروس معرفی نکرده است و فقط برای پیشگیری و در امان ماندن از این ویروس می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید که این امر با مصرف مواد غذایی ویتامین دار که حاوی بیشتر ویتامین ها باشد امکان پذیر است. به ندرت ، این بیماری می تواند کشنده باشد. افراد مسن و افراد با شرایط پزشکی قبلی (مانند دیابت و بیماری های قلبی) به نظر میرسد آسیب پذیرتر باشند.

پوشیدن ماسک پزشکی می تواند به محدود کردن شیوع برخی از بیماری های تنفسی کمک کند. اما استفاده از ماسک به تنهایی برای جلوگیری از عفونت تضمین نمی شود و باید با سایر اقدامات پیشگیری از جمله بهداشت دست و تنفس و جلوگیری از تماس نزدیک – حداقل فاصله ۱ متری (۳ فوت) بین خود و افراد دیگر همراه باشد.

راههای پیشگیری از ویروس کــرونا و کوویـد 19
راههای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا
پرسش و پاسخ هایی پیرامون کرونا ویروس
آیا ماسک کمک کننده است؟

WHO استفاده منطقی از ماسک های پزشکی را توصیه می کند. این بدان معناست که استفاده از ماسک فقط در صورتی که علائم تنفسی (سرفه یا عطسه) دارید  و یا به عفونت COVID-19  با علائم خفیف مشکوک هستید یا از شخصی که مشکوک به عفونت COVID-19 است ، مراقبت می کنید از ماسک استفاده کنید.

نحوه استفاده و دور انداختن ماسک
  • قبل از قرار دادن ماسک، دست ها را با دستمال حاوی الکل یا صابون و آب بشویید.
  • دهان و بینی را با ماسک بپوشانید و مطمئن شوید که هیچ شکافی بین صورت و ماسک شما وجود ندارد.
  • در حین استفاده از لمس ماسک خودداری کنید. ویروس کرونا ، کووید ۱۹ ، تست کرونا.
  • به محض مرطوب شدن ، ماسک را با ماسک جدید جایگزین کنید و از ماسک های یکبار مصرف استفاده نکنید.
  • برای از بین بردن ماسک آن را از پشت گوش جدا کنید (جلوی ماسک را لمس نکنید). بلافاصله در سطل در بسته بیاندازید. دستان خود را با آب و صابون الکل دار بشویید.
چه مدت ویروس روی سطوح زنده می ماند؟

هنوز مشخص نیست که ویروس COVID-19 چه مدت در سطوح زنده می ماند ، اگرچه اطلاعات اولیه نشان می دهد که ویروس ممکن است چند ساعت یا بیشتر زنده بماند. ضد عفونی کننده های ساده می توانند ویروس را از بین ببرند و دیگر امکان عفونت افراد را فراهم نمی کند.

دوره کمون  COVID-19 می تواند تا ۱۴ روز باشد.

آیا آنتی بیوتیک ها در پیشگیری و درمان COVID-19 مؤثر هستند؟

خیر، آنتی بیوتیک ها علیه ویروس ها کار نمی کنند ، آنها فقط روی عفونت های باکتریایی اثرگذارند.

توصیه های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در مساجد و تکایا

  • کلیه نمازگزاران و علاقمندان به شرکت در مراسم بایستی از چادر ، عبا ، جانماز و سجاده شخصی استفاده نمایند یا حداقل یک پارچه تمیز به جای سجاده با خود به همراه داشته باشند و از این وسایل به طور مشترک استفاده ننمایند.
  • احتیاطات روزانه از قبیل شستن مرتب دست ها با آب و صابون مایع ، استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه و … را رعایت نمایند.
  • هنگام سلام و احوالپرسی از دست دادن خودداری نمایند.
  • از انداختن دستمال کاغذی در محوطه مسجد خودداری کرده و آنها را در سطل های زباله دردار مجهز به کیسه زباله بیندازند.
  • جهت پذیرایی از شرکت کنندگان در مساجد و مجالس از لیوان و ظروف یکبار مصرف استفاده نمایند.
  • در زمان تجمع برای نماز جماعت به منظور ادای فریضه هر ۲۰ دقیقه حداقل به مدت ۵ دقیقه پنجره ها را جهت تهویه هوا باز نگه دارند.

پیشگیری از ابتلاء به کوویــد 19

توصیه های بهداشتی برای اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

  • نصب تابلوهای آموزشی پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی به تعداد کافی در محل.
  • نصب دستورالعمل شستن دست ها برای پیشگیری ازانتقال بیماری های تنفسی به تعداد کافی در محل سرویس های بهداشتی
  • وجود مواد شوینده ، گندزدا ، امکانات و تجهیزات نظافت به مقدار کافی و لازم در محل.
  • استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب در سرویس های بهداشتی.
  • ممانعت از ادامه فعالیت پرسنل بیمار ومشکوک به بیماری های تنفسی.
  • استفاده از پرسنل مخصوص به عنوان مسئول نظافت و استفاده از ماسک ، دستکش ، چکمه و لباس کار در هنگام نظافت.
  • نظافت و گندزدایی دستگیره های در ، نرده پله ها و سرویس های بهداشتی به صورت مستمر و سایر سطوح مانند کف اتاق ها ، راهروها ، سالن آمفی تئاتر و … به صورت روزانه. ویروس کرونا ، کووید ۱۹ ، تست کرونا.
  • جداسازی سطل ، دستمال ها ، وسایل نظافت و گندزدایی سرویس های بهداشتی از وسایل مکان های دیگر از جمله آبخوری و …
  • جمع آوری دستمال کاغذی های استفاده شده و همچنین وسایل یک بار مصرف نظافت در کیسه های پلاستیکی محکم و سطل های دردار پدالی و دفع آنها در آخر نوبت کاری توسط مسئول نظافت همان شیفت.
  • استفاده از چادر نماز ، مهر و سجاده شخصی در نمازخانه.
  • شستشو ، نظافت وگندزدایی مستمر سرویس های بهداشتی.
  • وجود سیستم لوله کشی صابون مایع و یا حداقل ظرف همراه با مایع دستشویی در محل سرویس های بهداشتی.
  • آموزش نحوه شستن دست ها برای پیشگیری از انتقال ویروس به پرسنل آشپزخانه و سایر پرسنل.
  • سرو نمک ، فلفل ، سماق و آب خوردن در بوفه ، آبدارخانه یا آشپزخانه و سالن پذیرایی در بسته بندی های یکبار مصرف و یا در غیر این صورت گندزدایی مناسب ظروف حاوی آنها. آزمایش کرونا.

توصیه های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا در سفر

  • اگر شما جز افراد پرخطر (زنان باردار ، افراد دارای بیماری های مزمن قلبی ، ریوی ، کلیوی و …) هستید ، بهتر است قبل از سفر با پزشک معالج خود مشورت نموده و در صورت صلاحدید وی مسافرت نمایید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید سعی نمایید به اندازه کافی از آن در طول مدت مسافرت به همراه داشته باشید.
  • احتیاطات پیشگیری روزانه از قبیل شستن مرتب دست ها با آب و صابون مایع ، استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه و … را رعایت نمایید.
  • بعد از استفاده از وسایل نقلیه عمومی دست های خود را با آب و صابون مایع بشویید.
  • همراه خود یک شیشه عسل بردارید و روزی ۲ قاشق از آن استفاده کنید چرا که عسل خود سپری در مقابل بیماری ها می باشد.

نکات بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلای بیماران دیابتی به کرونا

  • موازین بهداشتی از قبیل شستن دست ها با آب و صابون مایع و رعایت آداب تنفسی (استفاده از دستمال کاغذی به هنگام عطسه و سرفه) را رعایت کنید.
  • داروهای مربوط به دیابت خود (قرص یا انسولین) را در طول مدت بیماری ادامه دهید. در صورتی که نمی توانید آنها را مصرف کنید به پزشک معالج اطلاع دهید ، چون ممکن است میزان داروهای مورد نیاز شما در طول مدت بیماری تغییر کند.
  • قند خون خود را به طور مرتب چک کرده و یادداشت کنید.
  • مایعات بیشتر مصرف کنید و رژیم غذایی معمولی خود را ادامه دهید. در صورتی که نمی توانید رژیم معمولی خود را ادامه دهید از غذاهای نرم و مایعات که همان مقدار کربوهیدرات دارند استفاده کنید. همچنین سیستم ایمنی بدن خود را با مصرف ویتامین ها و مواد غذایی سرشار از مغذی ها تقویت کنید.
  • هر روز خودتان را وزن کنید چون یکی از علائم افزایش قند خون از دست دادن وزن به طور ناخواسته می باشد.
  • درجه حرارت خود را هر روز صبح و عصر چک کنید چرا که تب یکی از علایم عفونت می باشد.

توصیه های بهداشتی به افراد مبتلا به آسم و خانواده جهت پیشگیری از ابتلا کورونا

  • کلیه موازین بهداشتی از قبیل شستن دست ها با آب و صابون مایع، استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه ، دست نزدن به دهان ، بینی و چشم ها با دست های آلوده و … را رعایت نمایید.
  • در صورت داشتن علایم آنفلوانزا به پزشک معالج مراجعه کرده و دستورات دارویی لازم را برای کنترل آسم و درمان آنفلوانزا دریافت کنید.
  • برنامه کنترل آسم شامل نوع دارو ، مقدار دارو ، زمان مصرف ، چگونگی کنترل آسم در مواقع شدید در حمله آسمی و … را از پزشک معالج گرفته و نزد خود داشته باشید. کووید ۱۹.
  • در صورتی که فرزندتان آسم دارد ، برنامه کنترل آسم او را از پزشک معالج گرفته و مطمئن شوید کودکتان توانایی اجرای آن را به نحو صحیح به خصوص هنگام حملات آسمی داشته باشد.
  • تمام افرادی که به نحوی در مراقبت از کودکتان نقش دارند بایستی از برنامه کنترل آسم و نحوه اجرای آن اطلاع داشته باشند. آزمایش کرونا.
  • برای مقاومت در برابر این ویروس از عسل استفاده کنید که برای درمان آسم نیز مفید هستند.
نشانه های ابتلاء به کــرونا و بیماری کوویــد 19
نشانه های ابتلاء به کــرونا و بیماری کوویــد ۱۹
در صورتی که علائم زیر را داشتید سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید. آزمایش کرونا.
  • احساس ناخوشی زیاد به نحوی که به طور عادی نمی توانید غذا بخورید.
  • اسهال و استفراغ شدید داشته باشید.
  • کاهش وزن ۲ کیلو یا بیشتر داشته باشید.
  • دمای بدن شما بیش از ۳۸ درجه سانتی گراد باشد.
  • قند خون شما کمتر از md m ۶۰/g /g L  یا بیش از md m ۳۰۰ /g /g L باشد.
  • تنفس مشکل داشته باشید.
  • احساس خواب آلودگی یا گیجی کنید.
  • در صورتی که علایم قند خون بالا مثل خشکی دهان ، بوی تنفس اسیدی یا عدم تعادل داشته باشید. آزمایش کرونا.
راه های پیشگیری از انتقال بیماری
  • دستان خود را مرتب بشویید.
  • برای انجام این کار از آب و صابون یا مواد الکلی استفاده کنید.
چرا این کار را انجام دهیم؟

شستن دست ها با آب و صابون و یا الکل ویروس را از دست های شما پاک میکند. ویروس کرونا ، کووید ۱۹ ، تست کرونا.

رعایت بهداشت مرتبط با تنفس

هنگام عطسه و یا سرفه ، دهان و بینی خود را با آرنج خود که خم کرده اید یا دستمال بپوشانید. سریعا دستمال را به سطل زباله در دار بیاندازید و دست های خود را با آب و صابون یا الکل بشویید.

چرا این کار را انجام دهیم؟

پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه از انتشار میکروب ها و ویروس ها جلوگیری میکند. اگر به داخل دست خود عطسه کنید یا سرفه نمایید ، ممکن است افراد یا وسایل پیرامون تان را آلوده کنید.

شستن دست ها با آب و صابون مایع
شستن دست ها با آب و صابون مایع

استفاده از ماسک - کرونا و سیستم ایمنی
استفاده از ماسک

ضد عفونی محیط و سطوح
ضد عفونی محیط و سطوح

استفاده از دستمال هنگام سرفه
استفاده از دستمال هنگام سرفه

ماندن در منزل
ماندن در منزل

استراحت و قرنطینه - کرونا و سیستم ایمنی
استراحت و قرنطینه
حفظ فاصله اجتماعی
حداقل یک متر از دیگران فاصله را رعایت کنید ، بخصوص از افرادی که سرفه می کنند یا عسطه دارند و تب دارند. آزمایش کرونا.
چرا این کار را انجام دهیم؟

وقتی فردی آلوده شده باشد ، سرفه یا عسطه آنها حاوی ذرات ریز ویروس می باشد. اگر در نزدیک آنها باشد از طریق تنفس آلوده خواهید شد.

از تماس دست هایتان با چشم ، بینی و دهان خودداری کنید.
چرا این کار را انجام دهیم؟

دست ها با سطوح زیادی در ارتباط هستند که ممکن است آلوده باشد. اگر دست های خود را به چشم ، دهان و بینی بزنید ، ویروس را از سطح به بدن خود منتقل کرده اید. آزمایش کرونا.

اگر تب ، سرفه و مشکل تنفسی دارید ، سریعا به پزشک مراجعه کنید. آزمایش کرونا.

اگر به منطقه ای در چین سفر کرده اید ، که در آن این بیماری گزارش شده یا در صورتی که با کسی که از چین سفر کرده و دارای علائم تنفسی بوده ارتباط دارید ، به پزشک مراجعه کنید. کووید ۱۹.

چرا این کار را انجام دهیم؟

اگر تب ، سرفه و مشکل تنفسی دارید ، سریعا به پزشک مراجعه کنید. زیرا این ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا وضعیت جدی دیگر باشد. علائم تنفسی با تب می تواند علل مختلفی داشته باشد و بسته به تاریخچه و شرایط سفر شخصی شما ، COVID-19 می تواند یکی از این موارد باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

عامل بروز این بیماری تضعیف سیستم ایمنی بدن می باشد.

چرا این کار را انجام دهیم؟

چون تقویت سیستم ایمنی بدن منجر به تولید سلول های دفاعی در برابر بیماری ها می شود.و خود عاملی در دفع این ویروس می باشد. پس تا می توانید از مواد غذایی مناسب تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید.تا در برابر این بیماری ایمن شوید. آزمایش کرونا.

اگر با وجود رعایت همه مسائل بهداشتی و تغذیه ای و … به بیماری شبه آنفلوانزا مبتلا شدید.موارد زیر را انجام دهید.
  • مایعات گرم مانند چای ، سوپ رقیق ، دم کرده های گیاهی بیشتر مصرف نمایید.
  • بهتر است در تهیه سوپ از جوجه و ماهی و انواع سبزیجات خرد شده.مثل هویج ، کرفس ، پیاز ، قارچ ، لیموترش استفاده کنید.
  • در صورت بی اشتهایی ، بهتر است.مواد غذایی را در ۵ یا ۶ وعده مصرف نمایید.
  • از عسل استفاده کنید.که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار شگفت انگیز می باشد.
توصیه می کنیم برای انجام تست کرونا و آگاهی از این موضوع که “آیا من کرونا دارم؟ آیا باید به بیمارستان مراجعه کنم؟” ، از طریق پیوند زیر به سایت تست کرونا متعلق به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنید. آزمایش کرونا.

 

تست کرونا

انجام تست و آزمایش کرونا

بیشتر بخوانید:
نسبت طلایی یا عدد الهی ، دنباله فیبوناچی - قسمت اول
منبع وزارت بهداشت آمریکا سازمان بهداشت جهانی کانال تلگرام حکمت کهن
3 دیدگاه
  1. بنیامین میرانی می گوید

    مطلب مفید و آموزنده ای بود. ممنونم. خدا قوت.
    لطفا درباره توصیه ها و نسخه های طب گیاهی برای درمان کرونا و کوید ۱۹ هم بنویسید و آموزش بدید.
    با تشکر فراوان از زحمات شما

  2. لیلا شادمان پور می گوید

    درود بر شما
    مقاله کامل و مفید و آموزنده ای است.
    ممنونم.
    به امید خدا این بلا و گرفتاری و بیماری هر چه زودتر برطرف بشود.

  3. پوران نجمی می گوید

    مطلب مفیدی هست.
    انشاالله هرچه زودتر این بحران به پایان برسه و زندگی به روال عادی برگردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

« Translate - ترجمه »
֍ هدیه حکمت کهن - برای دریافت هدیه خود کلیک کنید.دریافت هدیه