حکمت کهن
علوم باطنی ، فراروانشناسی

کریستال کوارتز (۲). سنگ های شفابخش و جادویی

سنگ های شفابخش و جادویی - کریستال کوارتز - کوارتز دودی - صورتی، رُزی - آبی - تاثیر بر چاکراها

کریستال کوارتز، سمبل، بیانگر و آیینه‌ ای از روح ما است. کریستال کوارتز، نماینگر تلاش ما برای رسیدن به شفافیت است. پایه کریستال، معمولا متراکم و کدر است و به‌تدریج بر اثر تلاش زیاد، کریستال رشد می‌کند، شفاف‌تر می‌شود.
از کریستال کوارتز در زمینه‌های درمانی، علمی و صنعتی استفاده می‌شود. به‌عنوان محافظت کننده‌، فرد را متعادل و هم‌آهنگ می‌سازد و موجب ایجاد تعادل می‌شود. کریستالها خود را با ارتعاشات انسانی هم‌آهنگ می‌سازند، اتصال‌های روحی با فرد ایجاد می‌کنند. کریستال‌ های خـود را بشویید و تمیز نگه‌دارید، تا کریستال نیز شما را از امواج منفی خارجی محافظت نماید.
کریسـتال کوارتز، نور را می‌گیرد و بصورت رنگین کمانی زیبا منعکس می‌کند. کریستال کـوارتز، سمبولی از انرژی تابان مربوط به نور سفید است. اگر کـریستال کوارتز دارید، در کنارتان بگذارید، آن را نگـاه و احساس کنید…

0 735

سنگ کـریـستال بنفشسنگ ها و سنگ درمانی

سنگ های شفابخش و جادویی

کریستال کوارتز

قسمت دوم
کــوارتز دودی، صـورتی، آبـی
خواص و تاثیرات بر جسم و روان
روش نگهداری و استفاده
Quartz crystal

 

دربـاره کـریـستال کـوارتـز

کریستال کوارتـز را در کوه‌ ها و صخره‌ ها می‌یابند. گاهی شفافتر و روشن‌ تر از آب است. از ورای آن می‌توانیم اشیاء را به‌ همان روشی که از ورای آیینه می‌بینیم مشاهده کنیم. سنگ کوارتز و افزایش معنویت. کوارتز صورتی. سنگ درمانی. مدیتیشن و مراقبه روی چاکراها.

کریسـتال کوارتز، نور را می‌گیرد و بصورت رنگین کمانی زیبا منعکس می‌کند. کریستال کـوارتز، سمبولی از انرژی تابان مربوط به نور سفید است. اگر کـریستال کوارتز دارید، در کنارتان بگذارید، آن را نگـاه و احساس کنید.

کریستال کوارتز، سمبل، بیانگر و آیینه‌ ای از روح ما است. کریستال کوارتز، نماینگر تلاش ما برای رسیدن به شفافیت است. پایه کریستال، معمولا متراکم و کدر است و به‌تدریج بر اثر تلاش زیاد، کریستال رشد می‌کند، شفاف‌تر می‌شود. مدیتیشن و مراقبه روی چاکراها.

Gemstones - سنگ درمانی. شفابخش

از کریستال کوارتز در زمینه‌های درمانی، علمی و صنعتی استفاده می‌شود. به‌عنوان محافظت کننده‌، فرد را متعادل و هم‌آهنگ می‌سازد و موجب ایجاد تعادل می‌شود. کریستالها خود را با ارتعاشات انسانی هم‌آهنگ می‌سازند، اتصال‌های روحی با فرد ایجاد می‌کنند. کریستال‌ های خـود را بشویید و تمیز نگه‌دارید، تا کریستال نیز شما را از امواج منفی خارجی محافظت نماید. سنگ کوارتز.

کوارتز دودی

این سنگ شیشه‌ای، به رنگ‌های قهوه‌ای تا سیاه دیده می‌شود و رنگ‌های بسیار تیره این سنگ را موریون می‌گویند.

نام دیگر Quartz_enfume
فرمول شیمیایی SiO2
رنگ قهوه‌ای تیره – قهوه‌ای سیاه
رده بندی اکسید

 

در اکثر نقاط جهان این سنگ یافت می‌شود. اما بهترین نوع آن در مکزیک و آفریقا است. چاکراها و مراقبه یا مدیتیشن.

افزایش معنویت با سنگ کوارتز دودی

تاثیر بر چاکراها

کوارتز دودی امواج خود را از طریق چاکراهای اول و دوم وارد بدن می‌نماید.

سیاره

این سنگ تحت تاثیر سیاره زحل است و امواج منفی و مضر این سیاره را دور می نماید.

مزاج

این سنگ مزاج خاکی یا سرد و خشک دارد و برای بلغمی ها بسیار مناسب است. افزایش معنویت. کوارتز صورتی.

تاثیر بر جسم

درمان کننده: گرفتگی عضلات و دردهای ناشی از بیماری.

تقویت کننده: غده فوق کلیوی، عضلات، رباط‌ها، مایع بین مفصلی و قدرت باروری در هر یک از جنسیت‌ها. چاکراها، مراقبه و مدیتیشن.

مفید برای: کمردرد، زانو، اندام‌های جنسی، شکم، کلیه و پانکراس.

تاثیر بر روان

از کوارتز دودی می‌توان برای افزایش معنویت استفاده کرد و بسیار قوی در این مورد عمل می‌کند. افسردگی را کم می‌کند و برای تفکر عمیق و منطقی به کار می‌رود.

توصیه می‌شود که بیمارانی که قصد ترک مواد مخدر را دارند از این سنگ استفاده کنند زیرا این سنگ اراده را زیاد می‌کند و می‌تواند خلع معنوی فرد را کاهش دهد. نیروهای منفی و تشعشعات خورشید نیز کمتر بر روی فرد تاثیر می‌گذارد. با دور کردن انرژی‌های منفی به فرد کمک می‌کند که منفی‌بافی نکند و احساس صلح و آرامش را برای او به ارمغان خواهد آورد. ابتکار و نوآوری را حاصل می‌کند و به افراد قدرت لازم برای انجام کارهایشان را می‌دهد.

کوارتز دودی. کریستال ها

طریقه‌ استفاده
  1. جهت افزایش معنویت: دو عدد کوارتز دودی را پس از پاکسازی و فعال‌سازی کامل، در دو طرف بدن بگذارید.
  2. جهت رهایی از افسردگی: کوارتز دودی را آویز گردن کنید. این عمل کمک می‌کند که دید فرد نسبت به زندگی تغییر کند.
  3. گرفتگی عضلات و درد ناشی از بیماری: در هنگام درد سنگ را روی موضع قرار داده و یا برای کم حس کردن درد روی پیشانی قرار دهید.
  4. افسردگی، ناامیدی، ترس، بی خوابی: آویز کردن آن روی گلو کفایت می‌کند وبرای بیماران حاد این سنگ مدام در دست چپشان باشد.
  5. افزایش قدرت باروری و تعادل در تمایلات جنسی: سنگ را روی مثانه قرار دهید و روزی یک لیوان از دمکرده آن استفاده شود.
  6. ترک اعتیاد: ترکیب آن با آمتیست بسیار مناسب است و خلع روانی بیمار و درد ناشی از ترک را کم می‌کند، می‌توانید به قسمت آمتیست مراجعه کنید.
  7. افزایش معنویت، مهربانی، عشق، آرامش وتعادل در اعضاء: دو عدد کوآرتز دودی را در دو طرف بدن قرار دهید.
  8. افزایش اراده: استفاده از انگشتری و یا دستبند آن بسیار مناسب است. سنگ کوارتز.
  9. ایجاد خون در بدن و خواص دم و تغییر شکل بدن به مانند افراد دموی: روزی نیم ساعت سنگ را درون دهان قرار دهید و هر روزه همراهتان باشد و بالا بردن سطح آگاهی و تخیل: نگاه کردن به آن بسیار مناسب است. استفاده از روزی دو لیوان دمکرده آن نیز بسیار مناسب است.
نـگهـداری

کوارتـز دودی بسیار حساس است و پاکسازی آن باید به طور کامل و هفته‌ای یک بار انجام شود.

کوارتز صورتی

کوآرتز صـورتــی سنگی پُرانرژی و بسیار پر طرفدار است و از جمله سنگ‌هایی است که خودش مستقیماً انرژی را به بدن وارد می‌کند. مشخصات رنگ آن ۹۲-۲۸ است و از این جهت نیز می‌تواند از این سنگ برای درمان استفاده کرد. رنگ صورتی آن به دلیل وجود عنصر منگنز درون آن است.

نام لاتین Quartz rose
فرمول شیمیایی SiO۲
رنگ صورتی تیره تا صورتی روشن
رده بندی اکسید

مراقبه و مدیتیشن با کریستال سنگ. کوارتـز رُزی

کــوارتـز صـورتی یا رُز کُوارتز از کشورهای برزیل، آمریکا و اتریش به وفور موجود است اما در اکثر نقاط این سنگ موجود است و بهترین نوع آن در ماداگاسکار است.

تاثیر بر چاکرا

این سنگ تاثیرات خود را از طریق چاکرای قلب وارد بدن می‌کند.

سیاره

کوارتز صورتی تحت تاثیر سیاره زهره است و از آن تاثیر می پذیرد.

مـزاج

مزاج این سنگ گرم و تر است و برای صفراوی‌ها و بلغمی ها بسیار مناسب است و عوارض صفرا و بلغم را کاهش می‌دهد.

تـاثیر بر جـسم

درمان کننده: ناراحتی‌های قلب، فشار خون بالا، سرطان خون، گرفتگی رگها، نازایی، زیاد شدن اسپرم‌ و درد استخوان‌ها. سنگ درمانی.

تقویت کننده: دستگاه گردش خون، عمل تخمدان‌ها، سیستم عصبی و پاراسمپاتیک.

مفید برای: منفی‌بافی، بی‌خوابی‌های شبانه، التیام زخم‌ها و جوش‌های پوستی.

تاثیـر بـر روان

کوارتز صورتی باعث تبدیل انرژی می‌شود و انرژی‌های مثبت و آرام‌بخش را جایگزین امواج از دست رفته در بدن می‌کند و به همین دلیل نگرانی‌ها، استرس‌ها و افکار منفی را از ذهن دور می‌سازد.

این سنگ عشق و محبت را افزایش می‌دهد و پس از مدتی افرادی که از این سنگ استفاده می‌کنند از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار می‌شوند.

با توجه به این که این سنگ انرژی‌های آرامبخش و شاد کننده را وارد بدن می‌کند می‌توان گفت که برای هنرپیشگان و نوازندگان بسیار کارآمد است. سنگ کوارتز.

باعث هماهنگی احساسات با محیط می‌شود و احساس بیگانگی را از بین می‌برد. در کل کـوارتز صـورتی شادی‌آور است و برای افسردگان و سوداوی‌ها توصیه می‌شود که برای درمان این بیماری‌ها از کوارتـز صـورتـی نیز استفاده ‌کنند.

کـوارتز صورتـی. کـوارتـز رُزی - چاکراها، مدیتیشن

طریقـه‌ اسـتفاده

۱- درمان بی‌خوابی و آشفتگی‌های روانی: در هنگام خواب کـوارتـز صورتـی که پاکسازی و فعال شده است را در دست خود بگیرید و چشمانتان را ببندید و یا برای تاثیر بیشتر برای بی‌خوابی می‌توان کوارتـز رُزی را همراه با هماتیت زیر بالشت خود قرار داده و تاثیر حیرت‌آور آن را ببینید.

۲- تقویت یا درمان معده،کبد و بیماری‌های پوستی ناشی از اختلالات کبد: کوارتــز صورتــی را ۱۰ دقیقه در آب نمک دریا و ۱۵ دقیقه در آفتاب قرار دهید سپس بگذارید تا کوارتز به مدت ۱۰ دقیقه درون شیر نسبتاً گرم و یا آب قرار بگیرد سپس سنگ را در آورده و اگر در آب انداخته بودید لیوان آب را نوشیده و اگر در شیر گذاشته بودید ۱ ساعت قبل از هر وعده غذایی ۱ قاشق از آن شیر را تا ۵ روز بنوشید. افزایش معنویت با کوارتز صورتی.

۳- افزایش انرژی‌های مثبت و یا استفاده بیشتر از خواص سنگ: می‌توانید برای این کار کوارتــز صــورتی را پس از پاکسازی و فعال‌سازی درون آب سرد قرار داده و پس از ۱۰ دقیقه آب را نوشیده و سنگ را بر روی چشم سوم خویش قرار داده و ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در جایی آرام استراحت کنید. مراقبه و مدیتیشن.

کریستالی است صورتی رنگ و از جمله احجاری است که مستقیما انرژی را وارد بدن می‌کنند و سریع الاثر می‌باشد و خواص رنگ آن نیز بسیار است.

۴- بهبود ناراحتی‌های قلبی و گرفتگی عروق: سنگ را روی قلب آویز کرده و بهتر است که با پوست در تماس باشد و روزی دو لیوان از دمکرده آن نیز استفاده شود.

۵- زیاد کردن اسپرم و درمان نازایی: سنگ را روی مثانه قرار داده و برای نتیجه بهتر دستبند آن را نیز در دست چپ نگاه دارید. چاکراها، مراقبه و مدیتیشن.

۶- منفی بافی، التیام زخم‌ها و جوش‌هایی که از مشکلات هورمونی و کبدی باشد: قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از دمکرده آن استفاده شود و سنگ را روی گلو آویز کنید.

۷- افزایش عشق و محبت و تمایلات جنسی: سنگ را به مقدار زیاد پس از پاکسازی آویز گردن کنید. چاکراها.  مدیتیشن.

۸- افزایش قدرت نفوذپذیری: استفاده طولانی از کوآرتز صورتی پس از چندی از خاصیت را دارد.

کوارتز صورتی Rose Quartz
کوارتز صورتی
Rose Quartz

۹- هماهنگی احساسات با محیط و رفع احساس بیگانگی: دو قطعه کوآرتز صورتی را یکی روی قلب و یکی روی معده آویز کرده و یا در دست چپ نگه دارید.

۱۰- تقویت معده، کبد، بیماری‌های پوستی ناشی از بدکار کردن کبد: کوارتز را در یک لیوان آب نیمه گرم انداخته و پس از نیم ساعت روزی سه لیوان بنوشید و با همان آب کمی صورت را نیز ماساژ دهید. چاکراها، مراقبه و مدیتیشن.

۱۱- بیان احساسات و حفاظت در برابر پرتوهای فرابنفش، لامپ‌های گازی و نمایشگرها: روی گلو آویز شود و پاکسازی شود.

نگهـداری

اگر از این سنگ به طور مداوم استفاده می‌کنید توصیه می‌شود که هر هفته این سنگ را در آب نمک پاکسازی کنید و حداقل ماهی یک بار زیر نور خورشید قرار دهید.

نکـات

این سنگ برای افرادی که به بیماری سرطان مبتلا هستند مضر بوده و توصیه می‌شود که از لمس کردن این سنگ خودداری کنند.

کوارتز آبی

کوارتز نام خانواده بزرگی از سنگ‌ها است که اکثراً شیشه‌ای هستند و رنگ‌های متنوعی در این گروه دیده می‌شود. منظور از کوارتز آبی نوعی کوارتز با رنگ آبی است که با حرارت و به مرور زمان رنگش تغییر می‌کند.

کوارتز آبی
سنگ کریسـتال کوارتز آبی
Blue Quartz

 

بیشتر بخوانید:
کریستال کوارتز (1). سنگ های شفابخش و جادویی
نام لاتین Blue Quartz
فرمول شیمیایی SiO۲
رنگ طیف رنگ آبی
دسته کوارتز (سیلیکات‌ها)

معادن این نوع کوارتز در اتریش، ماداگاسکار، اسکاندیناوی، آفریقا و آمریکا به وفور یافت می‌شود.

تاثیـر بر چـاکرا

کوارتز آبی بر چاکرای گلو و چشم سوم تاثیر می‌گذارد.

سـیاره

این نوع کوارتز تحت تاثیر سیاره مریخ است و امواج سیاره مریخ را جذب می کند. چاکراها، مراقبه و مدیتیشن.

مــزاج

مزاج کوارتز آبی گرم و تر است و بسیار مناسب برای صفراوی‌ها می‌باشد.

تاثـیر بر جسـم

این نوع کوارتز نوعی تقویت کننده به حساب می‌آید و تمام اندام‌ها را پاکسازی می‌کند. سنگ درمانی.

درمان کننده: مراحل اولیه سرطان و بیماریهای مری.

تقویت کننده: قلب، ریه، سیستم عصبی، پاراسمپاتیک، عضلات، حنجره و سیستم ایمنی بدن است.

 مفید برای: بیماری‌های مری و دستگاه تنفسی، دردهای پشت، انقباض عضلات، رباط‌ ها، زانوها، دردهای کمر و نرمی پوست.

Blue Quartz - کوارتز آبی. مدیتیشن و چاکراها

تـاثیـر بر روان

کوارتز آبی برای بی‌تحرکی و کسلی مفید است و کمک کننده‌ای برای برطرف کردن افسردگی است. اراده و قدرت را افزایش می‌دهد و برای تفکر منطقی و خونسردی نیز استفاده می‌شود. سنگ کوارتز.

روش استفاده

برای افزایش قدرت، سیستم ایمنی، تقویت قلب و حنجره: یک قطعه کوارتز آبی را پس از پاکسازی و فعال‌سازی بگذارید تا ۲ الی ۵ ساعت درون آب نیمه گرم بماند و سپس آنرا آهسته آهسته بنوشید. مدیتیشن و مراقبه روی چاکراها.

نگهداری

این سنگ را در ماه ۱ یا ۲ بار با آب جاری یا آب نمک پاکسازی کرده و بگذارید تا در معرض نور خورشید بماند.

سنگ کوارتز یا دُر کوهی

 

 

منبع وبلاگ هرمس خواص و انرژی سنگ ها کانال آپارات حکمت کهن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

« Translate - ترجمه »
֍ هدیه حکمت کهن - برای دریافت هدیه خود کلیک کنید.دریافت هدیه