حکمت کهن
علوم باطنی ، فراروانشناسی

رازهای زندگی برای آرامش ، نشاط و شادی

رازهای زندگی - 10 راز ، 10 فرمان - آرامش و شادی - ارتباط با خدا - تفکر مثبت

ده راز و ده فرمان زندگی برای آرامش ، نشاط و شادی و کمک به رفع تشویش ، اضطراب و نگرانی. در دنیای پر اضطراب امروز ، آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آن تنها آرزو کافی نیست. بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آنچه گفته می شود برخی تکنیک های روانی شناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی ، آرامش ، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد: …

2 560

رفع اضطراب و تشویش. 10 فرمان - رازهای زندگیرازهای زندگی

آرامش ، نشاط و شادی

و کمک به رفع تشویش ، اضطراب و نگرانی

۱۰ راز ، ۱۰ فرمان

Happiness, Relax, Vitality

 

در دنیای پر اضطراب امروز ، آرامش و راحتی خیال نعمتی است.که بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آن تنها آرزو کافی نیست. بلکه باید قدم پیش نهاد.و کاری کرد. آنچه گفته می شود.برخی تکنیک های روانی شناختی است.که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی.، آرامش ، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد: رازهای زندگی. شادی و آرامش. احساسات و مهار احساسات. اضطراب.

راز اول: با خدا ارتباط برقرار کنید.

حداقل نیاز روح انسان به خدا مانند احتیاج نوزاد به مادر است. به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است ، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است. مهار احساسات و مثبت اندیشی.

راز دوم: از آنچه هستید ، راضی باشید.

بدن وسیله زندگی است نه جوهر آن. آنقدر که ما انسانها با ظاهر جسمی خود مشخص می شویم ، یک درخت با تنه اش مشخص نمی شود. تجربیات ما باید مثل درخت به ما شکل بدهد. ولی اینکار را نمی کند. فقط جوهره و وجودمان است که با شرایط محیط از بین نمی رود. رسالت اصلی ما در این دنیا بیدار شدن و بیدار کردن است و زندگی ما به منزله یک سفر است و هدف نیست. منظور از بیداری فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زوایای زندگی است. مانند بیداری جسمی ، فرهنگی ، اقتصادی و … در یک کلام “بیداری الهی”.

راز سوم: مثبت فکر کنید.

یاد بگیرید که احساس هایتان را از طریق افکار مثبت مهار کنید. به دقت افکارتان را زیر نظر بگیرید و هنگامی که یک فکر منفی هجوم می آورد ، خودتان را وارسی و به جای آن یک فکر مثبت جایگزین کنید.

مهار احساسات با افکار مثبت
احساس هایتان را از طریق افکار مثبت مهار کنید.
راز چهارم: بر آرامش درونی تمرکز کنید.

در دل توفان هم ، آرامش نهفته است. مهم نیست در چه زمانی. هرچه مسائل پر دردسرتر به نظر آید و هر چقدر که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم باید فقطه به خلوت گاه درون خویش برگردیم و آرامش درونی پیدا کنیم. چشمانتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را درون خود تصور کنید. نور سفیدی فضای دلتان را آرام می کند. سپس بر این آرامش حاصل شده تمرکز کنید. افکار مثبت و مثبت اندیشی راهی برای مهار احساسات. اضطراب.

راز پنجم: قضاوت خود را به تاخیر بیندازید.

تمام حوادث برای ما پیامهایی دارند.که سبب تکامل روحمان می شوند. بسیاری از این وقایع فراسوی درک ما و جز‌ اسرار الهی است.و تلاش برای فهم رحمت خداوند با هوش محدودمان مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است. اگر شما به ظاهر چیزی را از دست می دهید.معادل آن شی و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد.و تمام آنها برای تکامل و زیبایی شما هستند.

راز ششم: صفتهای مثبت خود را افزایش دهید.

از غیبت ، تهمت ، قضاوت نسنجید درباره افراد یا حوادث ، حسادت ، کینه ، دروغ و .. خودداری کنید. زیرا کسی که با انجام دادن این گونه اعمال با تراکمی از نیروهای منفی عذاب می کشد.خودتان هستید.

زمانی که به دیگران خوبی و کمک می کنید.تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می آورید.و این نیروهای مثبت باعث آرامش و شادی شما می شوند.

راز هفتم: به دستورات اخلاقی احترام بگذارید.

از کنجکاوی کردن در زندگی دیگران دوری کنید. از خواندن نامه های شخصی و دفتر خاطرات محرمانه دیگران دوری کنید. زیرا در صورت رعایت نکردن این دستورات آرامش خود را بر هم می زنید. به پدر و مادر خود نیکی کنید. با آنان با صدای بلند صحبت نکنید. چه زیباست به والدین خود از صمیم قلب احترام بگذارید و نیازهای آنان را تامین کنید. زیرا که مهر و نیکی به آنان آرامش و نشاط در شما می شود. رازهای زندگی. احساسات.

راز هشتم: حس ها را از یکدیگر جدا کنید.

اغلب ما به حواس خود توجهی نداریم. حواس پنجگانه را از هم تفکیک و آنها را به صورت مجزا حس کنیم. ذهن را برای بالا بردن آگاهی حسی پرورش دهید. امروز بر بینایی تمرکز کنید.و فردا بر مزه. روز بعد بر بویایی و … مثلا زمانی که در حال دوش گرفتن در حمام هستید.قطرات آب را روی بدن خود احساس کنید.و از اینکه باعث تمیزی و آرامش شما می شود لذت ببرید. مهار احساسات با داشتن افکار مثبت و مثبت اندیشی.

یا موقعی که در حال غذا خوردن هستید.بر طعم و بوی غذا تمرکز کنید. و یا حتی در حال ریختن چای در استکان به صدای ریزش آن توجه کنید. به این ترتیب شروع به جدا کردن تجربیات حسی تان از یکدیگر کنید.و از هر کدام لذت ببرید. رفع اضطراب و تشویش و نگرانی.

ارزش ها در زندگی با زاویه دید درست
ارزش مسائل در زندگی با زاویه دید درست
راز نهم: دید جدید پیدا کنید.

 پرهای دم طاووس رنگارنگ هستند و هنگامی که از زوایای خاص به آنها نگاه می کنید درخشش و زیبایی بی نظیری دارند. خیلی از مسائل در زندگی هنگامی ارزش خود را نشان می دهند که از زاویه درست دیده شوند. ولی نگرش های متشابه و کلیشه ای دیدن این زیبایی را مشکل می سازد. اگر به هر مسئله ای از زاویه ای درست نگاه کنید در آن چیزهای زیبا و باشکوهی خواهید دید. سعی کنید همه چیز و همه کس را با دیدی تازه ببینید که از طریق عادت تیره و تار نشده اند.

راز دهم: وسایل اضافی را از محیط زندگی تان خارج کنید.

اشیا درون خانه را وارسی کنید. از خود بپرسید آیا به این وسایل احتیاج دارم؟.لباسهایتان را باز کنید.و توجه کنید.که آیا به تمام این لباسها احتیاج دارید؟.کتابها را وارسی کنید. از خود بپرسید که آیا دوباره قصد خواندن کتابها را دارید.و آیا هنوز لحظه ای را که این شی به یادم می آورد.برایم مهم و با ارزش هستند؟ رازهای زندگی.

بعد از این بررسیها که به عمل آوردید.تمام وسایل و لباس هایتان را به دیگران ببخشید.و یا آنها را حراج کنید. زیرا که هر شی انرژی خودش را دارد.و اگر به کار نرود در خانه به آب راکد تبدیل می شود. اگر کهنه ای را نگه دارید.تازه ها جایی برای تجلی خویش نمی یابند. پس برای چرخش انرژی و پیشرفت در زندگی تان وسایلی را که احتیاج ندارید.از محیط خارج سازید. رفع اضطراب و تشویش و نگرانی.

 کانال تلگرام حکمت کهن

 

بیشتر بخوانید:
نه گفتن را بیاموزیم. نه شنیدن را بپذیریم - بخش اول

 

منبع کانال تلگرام حکمت کهن کانال آپارات حکمت کهن وبلاگ حکمت کهن - هرمس
2 دیدگاه
  1. سینا لاهوتی می گوید

    با تشکر از سایت حکمت کهن و جناب استاد هرمس
    مطلب خیلی جالب و مفیدی است.
    تشکر

  2. مینا غریبی می گوید

    خیلی عالیه این مقاله.
    استفاده کردم. تاثیر عجیبی داره.
    ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

« Translate - ترجمه »
֍ هدیه حکمت کهن - برای دریافت هدیه خود کلیک کنید.دریافت هدیه