حکمت کهن
علوم باطنی ، فراروانشناسی

معجزه بخشش و التیام قلب های شکسته

معجزه بخشش - خشم، استرس و افسردگی - ببخش و فراموش کن - درمان قلب شکسته

هیچ کس نمی تواند بگوید، بخشیدن آسان است. بویژه اگر فردی عمیقاً شما را آزرده باشد، بخشیدنش بسیار مشکل خواهد بود. اما باید بدانیم بخشش امکان پذیر است و بطور معجزه آسایی برای سلامت روح و جسم مفید… شعار “چشم در برابر چشم” در نگاه اول جالب بنظر می رسد. ولی اگر انسانها بخواهند دائماً یکدیگر را بدلیل کارهایشان قصاص کرده و انتقام بگیرند، آیا اصولاً آدم بینایی روی کره زمین یافت میشود؟ و آیا چنین انتقام هایی …
روابط عاشقانه میان زن و مرد گاه بسیار پیچیده می‌شود و می‌‌تواند با یک دلشکستگی کوچک به پایان برسد. بدترین چیز در مورد این پایان‌های غم‌انگیز این است که …

0 652

بخشش و فراموشیمعجزه بخشش و التیام قلب های شکسته

سلامت روح و جسم

بخشیدن آسان نیست اما معجزه میکند

ببخش و فراموش کن
ببخشید و زندگی کنید

 

 

معجزه بخشیدن. بخشش خود و دیگران

هیچ کس نمی تواند بگوید، بخشیدن آسان است. بویژه اگر فردی عمیقاً شما را آزرده باشد، بخشیدنش بسیار مشکل خواهد بود. اما باید بدانیم بخشش امکان پذیر است و بطور معجزه آسایی برای سلامت روح و جسم مفید. احساس شادی و آرامش. شفای روح و درمان روانی. فراموشی.

دکتر «فردریک لاسکین» نویسنده کتاب «ببخش برای خوبی» میگوید: تحقیقات نشان داده است افرادی که می بخشند، افسردگی، خشم و استرس کمتری دارند و امیدشان به آینده بیشتر است.

دوری از خشم، استرس و افسردگی با بخشش خود و دیگران از طریق بکارگیری نکات زیر:
  • خونسردی خود را حفظ کنید.
  • برای غلبه بر خشم خود، راهکارهای ساده مدیریت استرس را امتحان کنید. چند نفس عمیق بکشید و به چیز هایی که شما را خوشحال می کند و برایتان لذت بخش است فکر کنید. مانند یک صحنه زیبا از طبیعت یا فکر درباره فردی که دوستش دارید.
غلبه بر خشم با مدیریت استرس. فراموشی
حفظ خونسردی و غلبه بر خشم با مدیریت استرس.
  • هرگز منتظر معذرت خواهی نباشید. اکثر اوقات افرادی که به شما صدمه می رسانند و شما را ناراحت می کنند، اصلاً قصد عذرخواهی ندارند. حتی ممکن است از روی قصد و نیت بخواهند شما را ناراحت کنند. یا این که دیدشان نسبت به مسائل با شما یکسان نیست. این موضوع را در ذهن خود نگه دارید که بخشش الزاماً به معنای آشتی با فردی که شما را ناراحت کرده یا چشم پوشی از اشتباه او نیست.
  • کنترل خود را به دست بخش انتقام گیرنده ذهن ندهید. به جای این که روی احساسات جریحه دار شده خود تمرکز کنید، یاد بگیرید که به عشق، زیبایی و محبت های اطراف خود توجه کنید. احساس شادی و آرامش. شفای روح و درمان روانی.
  • سعی کنید گاهی از دید دیگران به مسائل نگاه کنید. اگر گاهی اوقات با فرد مورد نظر همدردی کنید، ممکن است متوجه شوید که او این کار را از روی نادانی، ترس و یا حتی عشق انجام داده است.
  • فوایدبخشش رابشناسید. مطالعات نشان میدهد افرادی که قدرت بخشش دیگران را دارند پرانرژی تر هستند. علاوه بر این اشتهای بهتر و الگوهای خواب بهتری دارند.
  • فراموش نکنید که خود را نیز باید ببخشید. برای برخی از افراد، بخشیدن خودشان، بزرگ ترین جدال و چالش است. اما فراموش نکنید که اگر قادر به بخشش خود نباشید، اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد.
معجزه بخشیدن خودمان و احساس شادی و آرامش. فراموشی
فراموش نکنید که باید خودتان را نیز ببخشید.
ببخش و فراموش کن

شعار چشم در برابر چشم در نگاه اول جالب بنظر می رسد. ولی اگر انسانها بخواهند دائماً یکدیگر را بدلیل کارهایشان قصاص کرده و انتقام بگیرند، آیا اصولاً آدم بینایی روی کره زمین یافت میشود؟ و آیا چنین انتقام هایی ارزش دارد؟ گاهی مجازات هایی لازم است، چون نباید مشابه آن تکرار گردد. در این موارد انسان می تواند از قاضی عادل و قضاوت بهره ببرد. یک حافظه قوی و مثبت کننده رویدادها خوب و مفید است. اما توانایی فراموش کردن برخی حوادث بهتر است.

انتقام گرفتن مَثَل آن است که شما سگی را گاز بگیرید به این دلیل که او هم شما را خراشیده است. البته برای آن که مؤمن از سوراخی دو بار گزیده نشود می بایستی کمّ و کیف واقعه را در ذهن نگاه دارد؛ اما در عین حال به جای گاز گرفتن سگ می توان از حوادث رخ داده به شکلی پندآموز درس گرفت و مانع از تکرار آن گردید.

چشم در برابر چشم. بخشش و فراموشیمیتوان معترض بود که اگر دیگران من را نمی بخشند چه دلیلی دارد که در موارد مشابه من آن ها را ببخشم؟ پرسش به جایی است.

بسیار خوب، اگر میخواهید در مقابل اذیت و آزارهای دیگران به طوفان خشم تبدیل شوید، میتوانید و اگر دوست دارید انتقام بگیرید کسی جلوی شما را نگرفته است. اگر شما نتوانید دوستانتان را ببخشید به زودی روزی فرا می رسد که دیگر دوستی برایتان باقی نخواهد ماند. بگذارید در این مورد عقل سلیم راهنمای عمل شما باشد. زیرا به این ترتیب به شادکامی میرسید. تمایل به انتقام جویی خیلی سریع به انسان صدمه و زیان های روحی و روانی وارد میکند. خردمندی و عقل سلیم یک منبع ذخیره است و ما را به آن درجه از تکامل و تعالی می رساند که از آسب سنگباران خشم و جنون در امان می مانیم.

بخشش همان شادکامی و شاد خواریست. خیلی ساده و بدون رودربایستی باید گفت:
ببخش و فراموش کن.

میتوان از خطای دیگران یا خودمان در عرض یک ثانیه درگذشت و یا پس از سال ها رنج و شکنجه درونی به همان نتیجه رسید. تصمیم با شماست. شک نداشته باشید که بخشیدن دیگران عملی سخت و بخشیدن خودمان کاری به مراتب سخت تر است. اما در هر مورد انسان باید به سبک سنگین کردن سود و زیان های بخشیدن و نبخشیدن بپردازد. معجزه. احساس شادی و آرامش. شفای روح و درمان روانی.

بخشش یک عمل اتفاقی نیست بلکه نگرش و رفتاری است که آثاری جاویدان بر انسان میگذارد.        «مارتین لوتر کینگ»
معجزه عمل بخشش. احساس. مارتین لوترکینگ
بخشش یک عمل اتفاقی نیست بلکه نگرش و رفتاری است که آثاری جاویدان بر انسان میگذارد.
ببخشید و زندگی کنید

روابط عاشقانه میان زن و مرد گاه بسیار پیچیده می‌شود و می‌‌تواند با یک دلشکستگی کوچک به پایان برسد. بدترین چیز در مورد این پایان‌های غم‌انگیز این است که در تمام آنها دست‌کم قلب یکی از طرفین می‌شکند؛ در حالی‌که التیام دادن آن قلب شکسته بسیاری مشکلات را حل می‌کند. معجزه و کرامت. افسردگی.

گاهی اوقات انجام این کار برای هر دو طرف بسیار سخت می‌شود و در ضمن تسکین و التیام یک قلب شکسته کار بسیار سختی است. گاه با یک عمل و یا گفتن چند حرف تمام داستانی که برای زندگی مشترک خود نوشته بودید، عوض می‌شود. تمام آن خاطرات خوب، رویاها و آرزوهایی که برای آینده داشتید و برنامه‌هایی که برای هر دوی خود در نظر گرفته بودید، رنگ می‌بازند.

التیام دادن یک قلب شکسته هم نیاز به زمان دارد و هم نیاز به صبوری و باید این حقیقت را بپذیرید که قلب‌تان شکسته است. اکنون نیاز به بخشش و فراموش کردن دارید. ببخشید و رها کنید.

مهم نیست که چند بار آرزو کنید کاش همه چیز جور دیگری بود و کاش این اتفاقات نیفتاده بود و یا اینکه چقدر از حرفی که زده‌اید و کاری که کرده‌اید، پشیمان هستید. حالا دیگر فرقی نمی‌کند که به این نتیجه رسیده‌اید که نباید این کار را انجام می‌دادید و یا اینکه چقدر عصبانی و ناراحت هستید. حقیقت این است که قلب شما شکسته است.

التیام قلب شکسته با تجربه بخشیدن
برای آنکه قلب شکسته‌تان التیام یابد، باید بخشیدن را تجربه کنید.

حتی اگر تمام تلاش همسرتان این باشد که شما را برگرداند، تا زمانی که موفق نشود قلب شکسته شما را التیام بخشد، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و این مرحله به نوعی یک مرحله بهبودی است و باید با صرف انرژی زیادی صورت بگیرد. احساس.

 پس حالا چه باید کرد؟ معجزه

آیا باید بنشینید و برای تمام روزهای باقیمانده زندگی‌تان غصه بخورید و اشک بریزید و یا آن کاری را انجام دهید که دلتان می‌خواهد؟ آیا این پایان تلخ نتیجه اشتباه شما بود؟ و آن کسی که باید سرزنش شود، شمایید؟ چه کاری از دست‌تان برمی‌آید تا اوضاع را درست کنید؟ باید کمی مکث کنید، فکر کنید و متوجه شوید که کدام بخش از رفتارهای شما نادرست بوده است؟ آیــا آرامش و شفای قلب شکسته و دردمند، ممکن است؟

بله البته، قلب شکسته را نیز می‌‌توان با روشها و راه‌های مختلفی التیام بخشید. البته باید بدانید که همه چیز به شما بستگی دارد؛ ‌اینکه چگونه دلجویی کنید و یا اینکه چگونه اشتباه او را ببخشید و فراموش کنید.
֍ مطلب پیشنهادی برای مطالعه:

شمع ها ، قسمت دوم – شمع درمانی و تمرکز و مراقبه شمع

بیشتر بخوانید:
قانون جذب - فیلم مستند راز قانون جاذبه
برای آنکه قلب شکسته‌تان التیام یابد، باید بخشیدن را تجربه کنید.
ما به شما توصیه می‌کنیم که با چند گام زیر اقدام به این‌کار کنید:
در مورد هر چیزی که باید به خاطرش گریه کنید، حتماً گریه کنید

وقتی‌که قلب‌تان می‌شکند، بسیار طبیعی است که واکنش‌تان گریه کردن باشد. هیچگاه فکر نکنید که با گریه کردن ضعیف و حقیر به نظر می‌رسید. این اتفاق بسیار عادی و در واقع بسیار هم خوب است. وقتی که گریه می‌کنید، اجازه می‌دهید که خشم‌تان فروکش کند و کمتر احساس سنگینی کنید. اگر می‌توانید در اتاق را ببندید، موسیقی غمگینی گوش بدهید و به خودتان این فرصت را بدهید تا درد را احساس کنید و گریه کنید.

گریه کردن
در مورد هر چیزی که باید به خاطرش گریه کنید، حتماً گریه کنید.
بگذارید با گریه کردن دردها از قلب‌تان بیرون شوند و غم‌ها شما را رها سازند.

بگذارید با گریه کردن دردها از قلب‌تان بیرون شوند و غم‌ها شما را رها سازند. معجزه.

خود را مشغول و سرگرم نگه دارید

وقتی که قصد دارید کسی یا چیزی را فراموش کنید، باید به چیزها و افراد دیگر فکر کنید. به عبارت دیگر باید خود را پُر مشغله کنید. مهم نیست که چگونه این‌ کار را انجام می‌دهید، فقط باید سرگرم باشید. به سینما بروید، یک مسابقه را تماشا کنید، سفر کنید … .

واقعاً مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید. مهم این است که خود را با چیزی مشغول و سرگرم کنید. یک سرگرمی برای خود بیابید. کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید؛ چیزی که ذهن شما را درگیر خودش کند و کم‌کم از آن چیزی که ناراحت‌تان کرده فارغ شوید. اگر فکرتان مشغول چیزی باشد، دیگر هیچ فرصتی برای فکر کردن به کسی که سعی دارید فراموشش کنید، نخواهید داشت.

مراقبت از خودتان

زنها وقتی که دچار آسیب دیدگی روحی می‌شوند، از بسیاری جهات خود را فراموش می‌کنند. هر چه از ظاهر خود بیشتر دست بکشید و از جذابیت‌ های خود بکاهید، اعتماد به نفس‌تان نیز کمتر می‌شود.

بنابراین اگر آسیب دیده‌اید، از درد خود برای ترقی خود استفاده کنید نه علیه خود. بیشتر کار کنید. بیشتر پیاده‌روی کنید. به وضعیت ناخن‌ها و موها برسید. و هر کاری که می‌توانید، انجام دهید تا احساس زیبایی بیشتری کنید. معجزه و کرامت. افسردگی و شادی و استرس.

اوقات بیشتری را در کنار دوستان‌تان بگذرانید

دوستان همواره در چنین موقعیت‌های بهترین راه فراموش کردن غم‌ها و دلشکستگی‌ها هستند. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و آن چیزی را که آزارتان می‌دهد، راحت‌تر فراموش کنید. آنها شما را می‌خندانند و به شما کمک می‌کنند تا بفهمید مهم‌تر از آن چیزی هستید که فکر می‌کنید.

احساس شادی با معجزه بخشش و فراموشی
اوقات بیشتری را در کنار دوستان‌تان بگذرانید.
فقط یک هشدار در این زمینه وجود دارد:

از آنها بخواهید که در مورد شخصی که می‌خواهید او و کارهایش را فراموش کنید، از شما نپرسند. شما نیاز به خنده دارید، نه گریه. پس از همان ابتدا با آنها صادق باشید و از آنها بخواهید درباره برخی موضوعات حرفی نزنند.

از آن فرد دوری کنید

سعی کنید به جایی که احتمال می‌دهید او نیز حضور داشته باشد، نروید. وقتی که سعی می‌کنید او را فراموش کنید، باید خود را از دیدار او محروم کنید. در غیر این صورت کارتان دشوارتر می‌شود. اگر او را در جایی به طور اتفاقی دیدید، فقط مودبانه و محترمانه برخورد کنید و با یک پوزش ساده به سرعت از کنار او دور شوید. خود را اغلب اوقات با کاری مشغول کنید تا حتی مجبور نباشید به او نگاهی بیندازید.

فعلاً از ایجاد هر گونه رابطه عاشقانه بپرهیزید

اگر سعی دارید کسی را فراموش کنید، فیلم‌های عاشقانه تماشا نکنید و آهنگ ‌های رمانتیک گوش ندهید. این موارد به شما حال بدی می‌دهد و باعث می‌شود دوباره آن فرد را به یاد آورید. آهنگ‌های شاد گوش بدهید، به حال فکر کنید و نگران آینده نباشید.

پرهیز از رابطه عاشقانه
فعلاً از ایجاد هر گونه رابطه عاشقانه بپرهیزید.

احساس.

بیرون بروید و سعی کنید چهره‌های جدیدتر را ببینید

هرچه بیشتر در خانه بمانید، بیشتر به او و کارهایش فکر می‌کنید. این مسأله باعث سخت‌تر شدن پروژه می‌شود. بنابراین حتی اگر حال و حوصله ندارید، باز هم بهترین لباس و کفش خود را بپوشید. بهترین لبخند خود را بزنید. به دوستان‌تان زنگ بزنید و سعی کنید با آنها به جای خوبی بروید.

به موسیقی گوش بدهید و شادی کنید. سعی کنید با برخی چهره‌های جدید آشنا شوید و از این مسأله به خوبی استقبال کنید. وقتی که از پیله تنهایی خود خارج می‌شوید و در میان مردم قرار می‌گیرد، متوجه می‌شوید فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، تنها فرد جذاب دنیا نیست و افراد جذاب و متفاوت دیگری نیز وجود دارند و حتی دنیای برخی از آنها به دنیای شما نزدیک‌تر است. معجزه و کرامت. افسردگی و شادی و استرس.

این پروژه را پذیرا باشید

ممکن است شما فرد بسیار قدرتمندی باشید. (به لحاظ روحی – روانی) اما با این حال، باز هم آسیب دیده‌اید. این پروژه نیاز به زمان کافی دارد تا آن را بپذیرید. هیچ وقت انتظار نداشته باشید که ظرف دو روز همه چیز را فراموش کنید. اگر احساس می‌کنید که نیاز به گریه کردن دارید، اَدای افراد قوی را در نیاورید. فقط باید درد و غم خود را بپذیرید و آن را آسان بگیرد. معجزه و کرامت. افسردگی و شادی و استرس. احساس.

وقتی که صبوری بیشتر به خرج می‌دهید، همه چیز هم آسان‌تر و راحت‌تر می‌شود. با تمام این اوصاف، فراموش کردن کسی، کار بسیار دشواری است. اما با استفاده از این مراحل می‌توان آن را کمی ساده‌تر کرد. این‌‌کار سخت و زمان ‌‌بر است. اما شما از عهده آن بر می‌آیید.

فقط فراموش نکنید که همه چیز به شما بستگی دارد. زندگی انتظار شما را می‌کشد. پس حرکتی کنید و زندگی را نفس بکشید.
ببخشید و فراموش کنید.
ببخشید و رها کنید.
و آنگاه سپاسگزار باشید.

 

کانال آپارات حکمت کهن

منبع وبلاگ حکمت کهن کانال آپارات حکمت کهن کانال تلگرام حکمت کهن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

« Translate - ترجمه »
֍ هدیه حکمت کهن - برای دریافت هدیه خود کلیک کنید.دریافت هدیه