حکمت کهن
علوم باطنی ، فراروانشناسی

کریستال کوارتز (۱). سنگ های شفابخش و جادویی

سنگ ها و سنگ درمانی - کریستال ها - کوارتز - كريستال‌ها در علوم ماورایی - مراقبه و مدیتیشن

کوارتز انرژی بیرونی و انرژی درونی و تلفیق هر دو را دارد… انرژی درونی، در حالت مارپیچی یا حلزونی ۳۰ درجه در گردش (۶ چرخش دایره ای مثل DNA، به آن روش رشد می‌کند) انرژیی در داخل جریان پیدا می‌کند به خودی خود بر انرژی خارجی فشار وارد می‌آورد و دو انرژی به صورت هم نیرو زایی با هم کار می‌کنند. شما مقدار زیادی سیلیس در مغز و بدنتان دارید.
کریستال کوارتز شفاف، که به‌نام کریستال کوهی یا کوارتز بلورین (بی‌رنگ) نیز خوانده می‌شود، یکی از مقدسترین سنگ‌ها است… کریستال کوارتز، سمبل، بیانگر و آیینه‌ای از روح ما است. کریستال کوارتز، نماینگر تلاش ما برای رسیدن به شفافیت است. پایه کریستال، معمولا متراکم و کدر است و به‌تدریج بر اثر تلاش زیاد، کریستال رشد می‌کند، شفاف‌تر می‌شود.

0 987

سنگ های شفابخش و جادویی. کـریستال کوارتزسنگ ها و سنگ درمانی

سنگ های شفابخش و جادویی

کریستال کوارتز

قسمت اول
خواص و تاثیرات بر جسم و روان
روش نگهداری و استفاده
Quartz crystal

 

سنگ های کریستال

زمین شامل ۹۹% اکسیژن، سیلیکن، آلومینیوم، آهن، منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم است. کوارتز، اکسیژن و سیلیکن به نسبت ۲ به ۱ است. کریستال کوارتز. سنگ مقدس. آماتیست.

کوارتز انرژی بیرونی و انرژی درونی و تلفیق هر دو را دارد.

اگر با یک چکش به کوارتز ضربه بزنید یا آن را فشار دهید، الکترونها از لبه خارجی آن بیرون می‌آید. می‌توانید این را در آزمایشگاه مشاهده کنید. جریان الکترون‌ها، الکتریسته می‌باشد. شما می‌توانید نور (جرقه‌ها) را در تاریکی ببینید.

وقتی دیگر به آن ضربه نزنید، الکترونهای بیشتری جمع آوری می‌کند تا جایگزین الکترونهای از دست رفته کند. سوزن ضبط صوت (سوزن کوارتز کوچک) به همین صورت و با ضربه زدن به لبه‌های یک شیار عمل می‌کند. اگر شما انرژی به کریستال‌ها بدهید (از طریق الکتریسیته) منبسط می‌شوند تا اینکه روشن می‌شوند و سپس منقبض می‌شوند. سنگ مقدس. آماتیست.

کریستال ها. سنگ های شفابخش و جادویی
کـریستال هـا
Crystal stones
stones for healing

یک ساعت، x  بار در ثانیه کوارتز را بوسیله الکتریستیه تغذیه می‌کند کوارتز هم واکنش نشان می‌دهد و منقبض می‌شود این برای مقدار مشابه کوارتز ثابت است. چنانچه شما نور داخل آن بدهید، مرتعش شود، شما ارتعاش و لرزش را در داخل آن قرار دادید تا اینکه آن نور (انرژی فیزوالکتریک) را آزاد می‌کند.

انرژی درونی، در حالت مارپیچی یا حلزونی ۳۰ درجه در گردش (۶ چرخش دایره ای مثل DNA، به آن روش رشد می‌کند) انرژیی در داخل جریان پیدا می‌کند به خودی خود بر انرژی خارجی فشار وارد می‌آورد و دو انرژی به صورت هم نیرو زایی با هم کار می‌کنند. شما مقدار زیادی سیلیس در مغز و بدنتان دارید.سنگ مقدس. آماتیست.

نیمه هادی الکتریسیته است. بعضی مواقع آن الکتریسته را هدایت می‌کند و بعضی مواقع نمی‌کند. لاستیک یک غیر رسانا است. بنابراین می‌تواند انرژی الکتریکی را مانند یک کامپیوتر ذخیره کند.

انرژی سنگ های شفابخش و افزایش معنویت
سنگ دلـربا، کـوارتـز شفـاف، جاسـپر، چشم ببر، آمتیست، کوارتـز صورتی (رُزی)، لاجــورد، آبسیدین سیاه.
کریسـتال کـوارتز شـفاف

کریسـتال کوارتـز شفاف، که به‌نام کریستال کوهی یا کوارتز بلورین (بی‌رنگ) نیز خوانده می‌شود، یکی از مقدسترین سنگ‌ها است.

کریـستال کوآرتز، عصاره صخره‌ها و بالاترین تجلی از قلمرو معدنی‌هاست. کریستال کوارتز را در کوه‌ها و صخره‌ها می‌یابند. گاهی شفاف‌تر و روشن‌تر از آب است و از وراء آن می‌توانیم اشیاء را به‌همان روشی که از ورای آیینه می‌بینیم مشاهده کنیم.

کریستال کوارتز، نور را می‌گیرد و به‌صورت قوس و قزح زیبایی منعکس می‌کند. کریستال کـوارتز، سمبولی از انرژی مششع مربوط به نور سفید است. اگر کریستال کوارتز دارید، در کنارتان بگذارید، آن را نگاه و احساس کنید.

کریستال کوارتز - شفابخشی، مراقبه و مدیتیشن

کریستال کوارتز، سمبل، بیانگر و آیینه‌ای از روح ما است. کریستال کوارتز، نماینگر تلاش ما برای رسیدن به شفافیت است. پایه کریستال، معمولا متراکم و کدر است و به‌تدریج بر اثر تلاش زیاد، کریستال رشد می‌کند، شفاف‌تر می‌شود.

ما نیز می‌کوشیم تا هدف‌هایمان را روشن کنیم و به‌دنبال تلاش‌هایمان هستیم. قدرت کریستال کوارتز، مدیون ساختمان آن، رشد آن و کشش آن از عمق زمین، به‌سوی نور است. تاج کریستال کوارتز مخروطی است و نمایانگر نیروی مثلثی است که هر چه راس کریستال کوارتز، تیزتر باشد، نیروی درمان‌کننده آن کاملتر است و از این راس به‌عنوان اشعه لیزری استفاده می‌شود. به‌این منظور سه ‌وجه بایستی لمس شوند.

کـریستال کوارتـز، به‌ عنوان کاتالیزور یا هادی انرژی عمل می‌کند. کریسـتال کـوارتز به‌عنـوان دریافت‌کننده و منتقل کننده عمل می‌کند.

کریستال کـوارتـز، بعنوان دوست محافظت کننده‌ای است که آرای فرد را متعادل و هم‌آهنگ می‌سازد و موجب ایجاد تعادل می‌شود. کریستال‌ها خود را با ارتعاشات انسانی هم‌آهنگ می‌سازند، اتصال‌های روحی با فرد را ایجاد می‌کنند. کریستال‌های خود را بشویید و تمیز نگه‌دارید، تا کریستال نیز شما را از امواج منفی خارجی محافظت نماید. آماتیست.

کـوارتز شفاف. انرژی سنگ ها
کـوارتز شفاف
Clear Quartz
استفاده از کریستال کوارتز

موارد استفاده کریستال کوارتز شفاف، نامحدود است. از کریستال کوارتز در زمینه‌های درمانی، علمی و صنعتی استفاده می‌شود. در اعصار باستان، در اتلانتیس و لموریا، از کریستال کوارتز به‌عنوان ابزار بسیار اختصاصی و پیشرفته‌ای استفاده می‌شده‌است و این به‌جهت خلوص پرتو نوری و قدرت انتقال ماوراء صوت کریستال کوارتز بوده‌است. این ویژگی‌ها را می‌توان با دنیای الکترونیک و صنایع عصر حاضر مقایسه نمود. سنگ مقدس. 

در مصر باستان از کریستال کوارتز در ساختمان اهرام استفاده می‌شده‌است تا قدرت نور را به خود جلب نماید. مصری‌ها به اهمیت شکل و ساختمان مثلثی شکل کریستال کوارتز، کاملا واقف بوده‌اند. در اروپا و در طی جنگ جهانی، از کریستال کوارتز، به‌عنوان وسایل تقویت صوت استفاده می‌شده ‌است.

 در مواردی‌که خطوط ارتباطی لطمه می‌دیده یا بریده می‌شده‌اند، کریستال‌ها را در کنار سیم‌های ارتباطی قرار می‌داده‌اند تا ارتباط برقرار شود.

برای سرخ‌پوستان امریکایی، کریستال کوارتز به‌عنوان مقدس‌ترین سنگ، بوده و هست و کریستال کوارتز را بیانگر روشنایی در زمین می‌دانند. در برخی از قبایل سرخ‌پوستی، ناف نوزاد را با کریستال کوارتز می‌برند، زیرا معتقدند که به‌ این وسیله از لحظه تولد، ارتباطی بین کودک، با زمین و نور آغاز می‌شود.

 سرخ پوستان، از کریستال کوارتز در طی مراسم ویژه در منازل استفاده می‌کنند و این سنگ را همراه با مرده دفن می‌کنند. سنگ مقدس.  آماتیست.

کریستـال کوارتز قهوه ای طلایی. آماتیست.

ویژگی‌های کریستال‌ها در علوم ماورایی
  • امکان تعادل و هماهنگی: اگر ۲ ارتعاش با فرکانس‌های مختلف در کنار هم قرار بگیرند هماهنگ می‌شوند. اگر شما یک کریستال با خود داشته باشید و بنابراین با آن هماهنگ شوید، تغییر خواهید کرد.
  • قابلیت جمع آوری اطلاعات را دارند (انرژی فیزوالکتریک). شما می‌توانید با آن صحبت کنید و اطلاعات در داخل آن جمع آوری می‌شود و سپس آن را رها کنید.
  • شما می‌توانید با کمک کریستالها انرژی را زیاد کنید، بتابانید و جهت دهید. آنها افکار شما را می‌گیرند.
  • می‌توانند در دگرگونی خیلی مفید باشند بخصوص در تغییر خودتان.
  • می‌تـوانند انرژی را متراکم و متمرکز کنند مانند یک لیزر.
  • می‌تواننـد با دیگر کریستالها ارتباط پیدا کنند (فراتر از زمان و مکان).
  • می‌تـواند بر روی شفا و حفاظت کار کنند. می‌توانند یک سپر محافظتی برای شما ایجاد کنند و شما را از ضمیر منفی‌تان یا هر چیز منفی دیگر محافظت کند. ضمناً می‌توانند در قالب یک ابزار متافیزیکی به درمان کمک کنند.
شما هرگز مالک یک کریستال نیستید بلکه محافظ (قیم) آن هستید

دقیقاً مانند اینکه نمی‌توانید مردم را به تملک خود درآورید. شما محافظ آن هستید تا زمانی که وقت آن برسد که به نفر بعد واگذار کنید، خواه این زمان یک هفته یا یک عمر طول بکشد.

آنها راه خود را در ورود به زندگی شما و خروج از آن پیدا می کنند. میزان معینی از روشنی و شفافیت مهم است. اگر خیلی کدر باشد و شفافیت نداشته باشند هنوز دارای قدرت هستند اما نه تا آن اندازه که شما برای استفاده نیاز دارید. بعضی اوقات شکاف‌های بیرونی و یا مواد خارجی افزوده شده به کریستال که حاصل رشد آن هستند، می‌توانند نیروی آن را افزایش دهند.

بعضی مواقع این مواد خارجی افزوده شده آلومینیوم هستند و می‌توانند به عنوان یک تقویت کننده برای انرژی عمل کنند. آماتیست (یاقوت ارغوانی) کوارتزی است که به آن منیزیم افزوده شده است.

آنها می‌توانند آهن و کلرید در خود داشته باشند.
ظاهر آن اگر شبیه پر باشد، بخاطر بخارات داخل آن است.
اشکال شبح مانند داخل کریستال بازتابهایی از محلی است که کریستال در آنجا شکل گرفته است. سنگ مقدس. 
افزایش معنویت با کریستال ها. آماتیست
کوارتـز شـفاف، آماتیست، لاجورد، دلربا، سیترین، عقیق قرمز، جاسپر قرمز.

اگر کریستال شفاف باشد این محل نمایانتر است. البته سطح زمینه یا جایی که پایه آن محسوب می‌شود تا حدودی کدر است.

یک کریستال توپی می‌تواند سطح شفاف زیاد یا کمی داشته باشد، این بستگی به نوع استفاده آن دارد. تعدادی حباب یا مواد خارجی افزوده می‌تواند مفید باشد.

به آنها نگاه کنید، آنها را در دست خود بگیرید و ببینید چه نوع تصاویری به شما می‌دهند، چه احساسی به شما منتقل می‌کنند و چه پیامی از آنها دریافت می‌کنید.

انتخاب یک کریستال

سه محور A در پایین (ته) آن و یک محور عمودی(C)  در کریستال موجود است. اگر محور عمودی وجود داشته باشد بسیار قدرتمند است. آماتیست.

بعضی کریستال‌ها می‌توانند توپی، مولد، درمانگر، عصایی یا ابزار قدرت باشند. اگر به طور ناصحیح بریده و یا استفاده شوند، چندان که باید قدرتمند کار نخواهند کرد.

اندازه آنها الزاماً مهم نیست. آنها را از روی کیفیت انرژیی که آزاد می‌کنند و میزان جریان انرژی ارزیابی کنید.

تعداد اضلاع آن می‌تواند ۴، ۶، ۸ باشد و بایستی در اضلاع و رأس آن زاویه‌های مشخصی وجود داشته باشد. اگر نوک تیز آنها را صاف کنید، شما انرژی را تضعیف می‌نمایید. برای جواهرات صاف کردن تیزی نوک آنها خوب است. اما برای استفاده آنها به عنوان یک ابزار قدرت کار درستی نخواهد بود. برای بعضی‌ها کریستالها کار نمی‌کنند. اما برای بعضی دیگر خیلی زیبا و خوب کار می‌کنند.

شما می‌توانید با یک کریستال نزدیک کسی یا چیزی بنشینید و درمان را تسهیل کنید (مثل سرطان) و افکارتان را تقویت نمایید.

نوع کریستال

کریستالها می‌دانند که چقدر رشد کنند. وقتی به آن مرحله از رشد برسند متوقف می‌شوند، درست برخلاف سنگهای رسوبی یا آذرین (آتشفشانی).

یک کریستال در تمام جهات رشد می کند. او فضای خودش را برای رشد ارزیابی کرده و با محیط و اشیای اطراف خود و هدفی که دارد تشابه پیدا می‌کند. بنابراین، فرآیند پرتوافکنی به اطراف آن، آن را به رنگ دودی، رُزی (صورتی متمایل به قرمز) یا شفاف می‌کند. همچنین مواد شیمیایی و گازها هم در سرعت و میزان رشد و رنگ آمیزی آن تأثیرگذار هستند. آماتیست.

کریستال شفاف استفاده جهانی

رُزی (صورتی متمایل به قرمز). بوسیله فرآیند پرتوافکنی که به طور طبیعی در طبیعت رخ می‌دهد تشکیل می‌شود و بهترین استفاده آن برای سطوح احساسی است. اگر شما احساس اضطراب دارید- یک کوارتز رُزی برای مدتی با خود نگه دارید.

دودی برای همه چیز

آماتیست. بهترین استفاده آن برای ارتباط با ضمیر برتر خودتان است. برای مدیتیشن (مراقبه) و باز کردن چاکرای ۶ و ۷ بسیار قدرتمند است.

سنگ کـریـستال بنفش. آماتیست.
Purple crystals
کریستال سنگها

کریستال نوعی کوارتز بی‌رنگ است و فرستنده‌ای بسیار قوی است که انرژی را انتقال می‌دهد و بی‌شک می‌توان از این سنگ به عنوان یکی از قوی‌ترین و پُر انرژی‌ترین سنگ‌ها نام برد و به راحتی می‌توان از انرژی این سنگ استفاده کرد.

نام لاتین
Crystal
فرمول شیمیایی
SiO۲
رنگ
بی‌رنگ، سفید و بر اثر ناخالصی به رنگهای بنفش، صورتی، شیری، دودی و زرد
رده بندی
کوارتز(سیلیکات ها)

کریستال را در تمامی نقاط جهان با درجه‌بندی‌های مختلف می‌توان یافت.

تاثیر بر چاکرا

کریستال امواج خود را به چاکراهای خورشیدی و چشم سوم ارسال می کند اما دیگر چاکراها نیز از این امواج دریافت می‌کنند. سنگ مقدس. 

سیاره

این سنگ از سیارات زحل، خورشید و عطارد انرژی می‌گیرد و امواج منفی خورشید و زحل را از بین می‌برد.

مزاج

مزاج کریستال گرم و تر است و برای صفراوی‌ها بسیار مناسب است و غلبه خون را از بین می‌برد. آماتیست.

تاثیر بر جسم

درمان کننده: دردهای پشت، دیسک کمر، بیماری‌های چشم، غده تیروئید، سردردهای مزمن، اختلالات روانی، بدخوابی، کم بودن شیر مادر و چاقی.

تقویت کننده: قلب، جریان خون، بافت‌های لنفاوی، چشم، سیستم عصبی و غده صنوبری.

مفید برای: زیادی صفرا، سردردهای مزمن و دردهای عضلانی.

تاثیر بر روان

از کریستال می‌توان به شیوه های مختلف برای تمرکز و مدیتیشن استفاده کرد و انرژی‌های منفی را از محیط اطراف دور می‌کند و باعث تعادل و آرامش خاطر می‌شود. مانع از زود خشمی می‌شود و تفکر منطقی را افزایش می‌دهد. لطافت و مهربانی را نسبت به محیط اطراف زیاد می‌کند و شادی‌آور است. سنگ مقدس. 

کوارتـز برفی Snow Quartz
Snow Quartz
طریقه استفاده
  1. کمردرد: کریستالی با تراش جهت‌دار را پس از پاکسازی و فعال‌سازی بر روی نقطه درد به فاصله ۳۰ سانتی‌متر آویز کنید و تا ۵ روز به مدت ۲۵ دقیقه این کار را انجام دهید.
  2. برای تقویت چشم و درمان بیماری‌های چشم: نگاه کردن به آن تاثیر مثبتی دارد.
  3. برای درمان ناراحتی‌های روده و معده: کریستال را پس از پاکسازی و فعال‌سازی به همراه منیزیت و یشم قرمز برای مدت یک شب در نیم لیتر آب قرار دهید و بنوشید. این کار را هر روز به مدت ۱ الی ۲ ماه انجام دهید.
  4. اضافه وزن و انسداد انرژی در بدن: کریستال را همراه با یشم قرمز و منیزیت پس از پاکسازی همراه خود داشته باشید.
  5. برای تقویت و پاکسازی انرژی در بدن: باید ۱۴ عدد کریستال با تراش جهت‌دار را پس از پاکسازی و فعال‌سازی جلوی چاکرای ریشه و تاج هر کدام یک کریستال و  چاکراهای دیگر در دو طرف بدن هر چاکرا ۲ عدد سنگ گذاشته و دو تای دیگر را در دست بگیریدو استراحتی به یاد ماندنی کنید. پیشنهاد می‌شود این کار را ماهی ۱ بار انجام دهید.
  6. بـرای درمان بی‌خوابی: باید کریستال سنگ را پس از پاکسازی و فعال‌سازی زیر بالشت قرار دهید.
  7. برای استفاده بیشتر این سنگ برای درمان بیماری‌ها: می‌توان سنگ را مستقیماً روی نقطه درد قرار داد به طوری که با بدن تماس داشته باشد.
  8. جهت ایجاد تعادل در اتاق و دور شدن انرژی‌های منفی: می‌توان ۴ عدد کریستال جهت‌دار را در چهار گوشه‌ی اتاق قرار داد.
  9. بدخوابی: گذاشتن آن زیر بالشت و یا استفاده از آن در روز. سنگ مقدس. 
  10. بهبود امراض چشم: نگاه گردن به این سنگ بسیار مفید است.
  11. کم بودن شیر زن: مالیدن کریستال سنگ پس از پاکسازی بر سینه‌ها موثر در افزایش شیر است.
  12. سختی ادرار و نداشتن کنترل مجاری ادراری: نگاه داشتن آن و یا قرار دادن آن روی مثانه کفایت می‌کند.
  13. دیسک کمر و کمر درد: یک عدد کریستال سنگ هرمی شکل را از فاصله ۳ سانتی متری آویز کرده و از جهت پیکان آن روی کمر نگاه داشته و استراحت کنید.
  14. ایجاد لطافت و مهربانی: استفاده مدام از کریستال سنگ بخصوص اگر روی قلب و قفسه سینه قرار گیرد.
  15. درمان مسائل روده: یک عدد کریستال را به همراه یک عدد یشم قرمز در آب انداخته و پس از ۶ ساعت روزی دو لیوان بنوشید
  16. دردهای عضلانی: می‌توان سنگ را به طور مستقیم روی موضع مالش داد.
  17. ایجاد تعادل در اتاق: چهار عدد کریستال را در چهار گوشه اتاق به سمت مرکز اتاق قرار دهید. آماتیست یا یاقوت ارغوانی.

        ایجاد تمرکز در مراقبه: دو عدد کریستال را روی مچ دست قرار دهید.

  1. کریستال سنگ را برای درمان  نوع درد گفته اند و بهتر است برای استفاده بیشتر سنگ را در مجاورت با درد قرار دهید.
مراقبه و مدیتیشن با کریستال سنگ

برای این کار روش‌های زیادی وجود دارد که قوی‌ترین‌ها عبارتند از:

  • ساختن حلقه‌ای از کریستال به دور خود برای مراقبه نشسته.
  • یا دو قطعه کریستال را بر روی مچ دست قرار دهید.
نگهداری

کریستال را ۲ الی ۳ بار در ماه در آب جاری یا آب نمک قرار دهید و بگذارید تا در معرض نور خورشید بماند. آماتیست.

 

بیشتر بخوانید:
کرونا ، آشنایی با کرونا و پیشگیری از بیماری کووید 19
کانال آپارات حکمت کهن

 

 

منبع کانال آپارات حکمت کهن خواص و انرژی سنگ ها وبلاگ هرمس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

« Translate - ترجمه »
֍ هدیه حکمت کهن - برای دریافت هدیه خود کلیک کنید.دریافت هدیه